מעבר דירה לאחר גירושין – הכתבה שתעשה לכם סדר בכל הבלאגן

ניווט מהיר

מעבר דירה לאחר גירושין הוא נושא לא פשוט בכלל. למעשה, בלא מעט מקרים בני זוג עם ילדים שהחליטו להפריד כוחות יכולים לגרור אחריהם מריבות לא פשוטות בכלל, בעיקר על משמורת הילדים, ואילו לפעמים האב עשוי לטעון כי אמורה להיות משמורת משותפת – בעוד כי האם בכלל סבורה כי המשמורת צריכה להיות מלאה מצידה. אז איך אפשר להתמודד עם השיקולים השונים של בני הזוג, ואיך בכלל ניתן להקל על העניין של מעבר דירה לאחר גירושין? בכתבה זו תוכלו למצוא כל מה שתצטרכו לדעת אודות נושא זה וכל היוצא בכך.

 

הקושי הטמון בתהליך מעבר דירה לאחר גירושין

רגע לפני שתחפשו מוצרים שאתם צריכים כמו קרטונים למעבר דירה, הרי שעליכם לקחת בחשבון כמה שיקולים חשובים בנושא. ובכן, לפעמים השיקולים של בני הזוג שמבקשים להפריד כוחות בהחלט יכולים להיות לטובת הילד, במיוחד במקרים בהם אינם מצליחים להסתדר ביחד, עד למצב בו לא ניתן לעבור יום אחד בבית מבלי שתפרוץ לפתע מריבה די חריפה. אולם, במקרים אלו עדיין יכולות להיות מחלוקות, גם אם שני הצדדים החליטו לערוך גירושין שכן, כל הורה סבור כי גישתו היא הגישה הנכונה והטובה ביותר באשר לחייו של הילד, ואילו הצד השני סבור בדיוק להיפך. 

 

מה החוק אומר?

חשוב להתייחס לנושא החוקי בנוגע לתהליך מעבר דירה לאחר גירושין. ובכן, מבחינת החוק – לא ניתן כלל לבצע מעבר דירה עם הילד לעיר אחרת ומרוחקת, אלא אם ההורה קיבל לכך אישור מפורש מטעם בית המשפט לענייני משפחה או לחילופין, מטעם ערכאה משפטית של בית הדין הרבני. מעבר לכך, חשוב מאוד להדגיש כי אין כל אפשרות לקבוע תנאים באופן עצמאי שיתירו את בן הזוג ללא הילד שכן, המעבר אינו נעשה תוך כדי הסכמה והידברות או הכרה שיפוטית כזו או אחרת. 

 

איך העניין מוכרע מבחינה חוקית?

כאשר אחד הצדדים מגיש בקשה על מנת לקבל אישור על מעבר דירה לאחר גירושין, בית המשפט לפני הכל שוקל גם את טובת הילד, ואילו לפעמים בהחלט בית המשפט עשוי להגיע למסקנה כי הדבר הטוב ביותר עבור הילד הוא דווקא להשאיר אותו במקום מגוריו הנוכחי. מסיבות אלו בעיקר, בית הדין הרבני תמיד יעדיף לנסות לערוך הסכם מסודר בין הצדדים, כאשר המטרה המרכזית פה היא בראש ובראשונה לאפשר לתת את התנאים הטובים ביותר לילד. 

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר