פקודת הסמים המסוכנים מהי?

ניווט מהיר

על פי החוק הכתוב במדינת ישראל, החזקה פלילית של כל סם שקיים, מוגדרת בתוק שימוש, הפצה בלתי חוקית, או החזקה בלבד של כל סוג של חומר הנחשב חומר בלתי חוקי. הענישה אשר מתבצעת כנגד פקודת הסמים המסוכנים, כלומר, הענישה כנגד החזקה פלילית של סמים, היא ענישה אשר משתנה בסופו של דבר לפי דרגת הפשיעה, ומשתנה בהתאם לכוונת הפשע – האם הייתה כוונה למכירה או הפצה של הסמים.

מה הם העונשים הניתנים כנגד פקודת הסמים המסוכנים?

במידה שלא תהיה מחיקת רישום פלילי בעבור עבירת הסמים שביצעתם, אזי שהענישה שאתם יכולים לחוות הינה ענישה מגוונת היכולה לכלול – מאסר על תנאי, קנסות, החרמה ואובדן של רכוש או רישיונות שונים, תקופת מאסר, או אפילו שעות שירות ציבוריות.

מה היא הפופולאריות של עבירות הסמים השונות במדינת ישראל?

כפי שציינו בשורות הקודמות, הענישה בגין עבירות סמים ומעבר על פקודת הסמים המסוכנים, היא ענישה אשר משתנה בהתאם לחומרה ולכוונת הפשיעה. מדובר בו זמנית, על אחד מסוגי האישומים הכי פופולאריים שאנשים נעצרים כנגדם, זאת כאשר ההערכות מדברות על בערך 9000 אנשים אשר נעצרים בגין עבירות הסמים השונות בכל שנה במדינת ישראל. בנוסף לשכיחות הרבה של עבירות הסמים השונות, חשוב לציין כי מדובר על עבירה פלילית אשר יכולה להוביל לענישה חמורה כגון מאסרים, מאסרים על תנאי, ומתקן קנסות שונים. עבור אלו שלא הצליחו להבין לעומק – כל החזקה ללא אישור חוקי של סם על ידי אדם כלשהו, היא החזקה שיכולה להיחשב בתור החזקה פלילית של סם.

בעייתיות של עבירת סמים ומציאת עבודה

לעתים קרובות, החזקה של סמים קלים גוררת רישום פלילי, דבר אשר עלול לפגוע באנשים רבים כאשר הם מחפשים עבודה. לשם כך, אלה זקוקים לעורך דין מוסמך, על מנת שהאחרון יסייע להם למחוק את הרישום הפלילי שנרשם כנגדם.

סוגים של עבירות סמים שכדאי להיות מודעים אליהם

יש כל מיני סוגים של עבירות סמים. הסוג הראשון המוגדר למעשה כעבירה ”קלה“ אך גם הכי נפוצה, הוא עבירה של החזקה ושימוש בסמים לצורכים עצמיים. לפי זה, עצם העובדה שאדם מחזיק ומשתמש בסם בצורה שאינה חוקית, באופן מסוכן, גורמת לכך שהוא בעצם עובר על החוק. מה שמהווה פקטור מהותי בהיבט הזה ולדרך שבה הממשל יבחר להאשים את הנאשם הוא כמות הסם בה הנאשם מחזיק. החוק במדינת ישראל מגדיר כמויות סף וכאשר הכמות הזו עוברת מעל מה שמוגדר כהחזקה עצמית, מדובר בסנקציה אחרת לגמרי שיכולה גם להוביל ל-20 שנות מאסר. עבירה נוספת הנחשבת להרבה יותר חמורה בהשוואה לצריכה לצורך שימוש עצמאי נקראת סחר בסמים. עבירת סחר בסמים כתובה בסעיף 13 בפוקדת הסמים המסוכנים והיא נחשבת לבין העבירות הכי חמורות בהקשר של עבירות סמים. החוק קובע כי אין לספק סם בכל דרך בין אם מדובר בתמורה ובין אם לא בתמורה.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר