יחסי מרות – נקודות שכדאי לדעת 

ניווט מהיר

יחסי מרות והטרדות מיניות בעבודה אלו נושאים שמביאים איתם מטען רב, כאלו אשר דנים עליהם לא מעט במגוון רחב מאוד של דיונים משפטיים. אולם, כאשר מדובר על יחסי מרות, מדובר על נושא רגיש וטעון, נושא אשר מביא איתו מספר דילמות לא פשוטות, כאשר אלו בדרך כלל נוגעות בקונפליקטים בין קשר אמיתי וכנה שיכול להיווצר בין אנשים העובדים יחדיו לבין קשר שיכול להזיק לבעל הסמכות וכן גם לכפוף לסמכות ואף להגיע לעימות משפטי שיכול להזיק לחברה כולה. אז מהם בדיוק יחסי מרות בעבודה, מהי המשמעות שלהם ומה עוד צריך לדעת על נושא זה? בכתבה זו החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולהסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת.

 

יחסי מרות בעבודה

יחסי מרות בעבודה הם בעצם יחסים בין שני אנשים אשר עובדים תחת אותו מקום עבודה, כאשר לצד אחד במערכת היחסים הזו יש השפעה ישירה על הצד השני. חשוב להדגיש כי ההגדרה של יחסי מרות אינה מבחינה בין יחסים ישירים כמו מנהל וכפוף או כפופה לו לבין יחסי מרות עקיפים, מאחר ולמנהל יש השפעה ישירה על מצבו של עובד וכן גם על העתיד התעסוקתי שלו. במקרים שכאלו, קשירת קשר רומנטי בין בכיר לבין עובד בדרגה נמוכה יותר עלולה להתפרש כסוג של ניצול ותועלתנות מצידו של בעל הסמכות, גם במקרים בהם היחסים היו בהסכמה מלאה ולא התקיים מעשה סדום או הטרדה מכל סוג שהיא.

 

דגש על הנושא במקום העבודה שלכם – למה זה חשוב?

לא פעם ולא פעמיים קרה כי מנהלים או בכירים אחרים במקום עבודה מסוים ניצלו את המעמד שלהם על מנת להשיג טובות הנאה מהעובדים הזוטרים יותר, אם כי בדרך כלל למרבה הצער שבדבר, מדובר על טובות הנאה בעלות רקע מיני. מנגד, קיימים מקרים הפוכים לגמרי, בהם עובדים או עובדות בדרג נמוך ניצלו את היחסים שלהם עם עובדים בדרג גבוה יותר על מנת להשיג קידום או הטבה כספית כלשהי מהעניין. בשני המקרים, חשוב להדגיש כי הדבר עלול לפגוע באופן ניכר במוניטין של החברה שלכם וכן גם להגיע עד לכדי דיון משפטי ארוך ומסורבל – כך שחשוב מאוד לשים דגש על נושא זה ולהיאבק בתופעה בכל תוקף.  

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר