מימוש זכויות רפואיות

ניווט מהיר

הנושא של מימוש זכויות רפואיות הוא נושא שמשתייך לכמה נושאים. מצד אחד – מדובר בתחום שקשור לביטוח, שכן מי שמבקש לממש זכויות בעצם עושה את זה דרך ביטוח זה או אחר – המוסד לביטוח לאומי או חברת ביטוח שיש לאותו אדם פוליסת ביטוח בריאות שלה. מצד שני – יש הרבה עיסוק משפטי בתחום זה, שכן אנשים מרבים לתבוע את חברות הביטוח על שלא מאשרות תשלומים כאלה ואחרים ונוצרת מחלוקת בינן לבין המבוטחים שלהן בנוגע לנוסח פוליסת הביטוח המדוברת. מכאן שכאשר נוצר מצב בריאותי או רפואי חדש חשוב מאד לעדכן אותו בפוליסות הביטוח הרלוונטיות של אותו אדם ולוודא שהפוליסה עדיין תקפה ומתאימה למצב הבריאותי שלו. בכל מקרה – בכל פעם שבה רוכשים פוליסת ביטוח בריאות או מעדכנים פוליסה קיימת חשוב מאד להכיר את כלל הסעיפים ולדעת בדיוק למה זכאים בכל מקרה שקורה.

 

איך מממשים זכויות רפואיות?

כאמור, ברוב המקרים מספיק שהמבוטח יגיש תביעה לחברת הביטוח וישלח את המסמכים הרפואיים הנדרשים שמוכיחים את המצב אשר בגינו הוא תובע. יש מקרים פשוטים שבהם חברות הביטוח מיד נענות ויש מקרים שבהם זה לא קורה. דבר נוסף ואפשרי הוא שהמבוטח בעצמו בכלל לא יכול או מסוגל לממש את הזכויות שלו עצמו ולכן ההמלצה במצב כזה תהיה לשכור את השירותים של עורך דין שמתמחה במימוש זכויות רפואיות, כמו עו"ד תומר לינר למשל. הוא איש המקצוע שיוכל לקרוא לעומק את פוליסות הביטוח ולהבין דברים לאשורם – האם פיצוי מסוים מגיע למבוטח או שמא יש החרגה כלשהי בשל מצב רפואי. הוא גם יוכל לסייע למבוטח במידה שחברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי מסרבים לבקשת התשלום ומאלצים את המבוטח לפנות לערכאות משפטיות על מנת להסדיר את המחלוקת בעניין הביטוח.

 

איך לבחור עורך דין שיסייע במימוש זכויות רפואיות?

מכיוון שהנושא של מימוש זכויות רפואיות כאמור קשור גם לתחום הביטוח וגם לתחום המשפט הרי שחשוב מאד לבחור לייצוג עורך דין שיש לו ידע רב ככל האפשר וכמובן שעליו להיות מנוסה בייצוג לקוחות במקרים דומים. בזכות ניסיון זה הוא יידע ויבין את דרכי הפעולה של המוסד לביטוח לאומי או של חברות הביטוח ויידע על מה לשים את הדגש על מנת להעלות את הסיכויים להצלחה בתביעה או בתיק. הוא גם איש המקצוע המתאים לייעוץ לפני תביעה ואפילו לקבל ייעוץ מקצועי לפני שחותמים על פוליסה כזאת או אחרת ומאפשרים את התוקף שלה. כאשר יהיה ברגע עורך דין אין ספק שיהיה קל יותר לממש זכויות רפואיות ולוודא שהזכויות של המבוטח לא נרמסות ואין התעלמות מהן. ניסיון רב של עורך הדין ישחק תפקיד ובזכותו הלקוח שלו יוכל לקבל את כל סכומי הכסף שמגיעים לו.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר