ייעוץ לפני חקירה במשטרה – מה הזכות הזו אומרת?

ניווט מהיר

חקירה במשטרה היא אירוע שלא נעים להתמודד איתו בשום צורה. בין אם ביצעתם את העבירה בה אתם מואשמים, ובין אם לא, בין אם הייתם חלק מחקירה כזו בעבר ובין אם לא, מדובר באירוע לא פשוט לעיכול. אחת מהזכויות הבסיסיות שקיימות עבור חשודים בביצוע עבירות היא הזכות ל-ייעוץ לפני חקירה במשטרה. לזכות זו יש חשיבות אדירה בכל מה שקשור להמשך תהליכים פליליים נגד המואשם או החשוד. מדובר בייעוץ שיכול במידה רבה להכריע ולקבוע האם אותו מואשם יועמד לדין, או לחילופין שתיק החקירה ייסגר ויתבצע תהליך של מחיקת רישום פלילי.

 

ייעוץ לפני חקירה במשטרה – המעמד לפני החקירה

לפני שחשוד או מואשם מוזמן לחדר חקירות, עליו להבין איפה הוא עומד. עליו לשאול האם הוא נחקר תחת אזהרה, כלומר האם הוא חשוד בביצוע עבירה, או שבעצם הוא נחקר בתור עד לביצוע עבירה של אדם אחר, מה שנקרא גם מסירת עדות פתוחה. במידה ומדובר באופציה הראשונה, קיימת הזכות לייעוץ לפני חקירה ובמקרה כזה יש לשמור על זכות השתיקה. אם האופציה השנייה היא זו שחלה על החשוד, הזכות הזו כלל לא קיימת. יחד עם זאת, במקרים מסוימים גם מי שחוקרים אותו בתור עד, יכול בשלב הבא למצוא את עצמו בתור חשוד בביצוע עבירה ולכן יש לתת מענה על השאלות ששואלים החוקרים בצורה זהירה וקפדנית.

 

כעת, כל שנותר לך הוא לפנות לעורך דין מקצועי שייעץ לך לפני שאתה נכנס לחדר החקירות ויסביר לך את התנאים המגיעים לך, מה כן להגיד ומה לא להגיד, מה יכול לשמש נגדך ומתי כן חשוב לשתף פעולה עם החוקרים. מומלץ לבחור עורך דין זמין, ישר, אמין, עם שם ומוניטין בתחום שבו אתם מואשמים או חשודים.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר