רכישת דירה ללא הון עצמי – האם זה אפשרי?

ניווט מהיר

מה זה רכישת דירה ללא הון עצמי והאם מדובר בדבר כדאי?

המציאות במדינת ישראל לגבי רכישת דירה היא עגומה ואין דרך אחרת להציג את פני הדברים. כל שנה המחירים כאן רק עולים מה שמקשה מאוד על זוגות צעירים לרכוש דירה בה הם יוכלו לגור ולהקים משפחה בישראל. ייתכן כי שמעתם במהלך החיים שלכם משפטים בסגנון של – "בואו לקנות דירה בלי להוציא שקל מהכיס" "בואו לקבל 100 אחוזים מהמימון של הדירה" ועוד משפטים וסיסמאות דומים ונפוצים. במידה ושמעתם משפטים כאלה ובסגנון הזה, ובמידה שהמשפטים האלה ששמעתם עוררו אצלכם את הרצון או את התשוקה לרכוש דירה, ועל אף שאתם לא מחזיקים בידם את הכסף הדרוש לכך, הכתבה הבאה באה לעשות לכם סדר בראש ולציין האם ניתן לקנות במדינת ישראל דירה ללא הצגת הון ראשוני או הון בכלל לרכישת דירה, והאם הדבר משתלם וכרוך בסיכונים עבורכם.

האם באמת יש דבר כזה?

חשוב מאוד לדעת ולהבין – כלל השיטות והמידע שתקראו ותלמדו לגבם בכתבה הקרוב הינן שיטות שונות לרכישת דירה ללא הון עצמי אשר כרוכות בלקיחת סיכון כלשהו ומסוים. חשוב מאוד לבדוק לפני התחלת התהליך לרכישת דירה כי אתם מודעים ומכירים את כל ההשלכות השונות של הצעדים שאתם עומדים לבצע, ואנו ממליצים בכובד ראש לא להסתפק בקריאת מידע זה אלא להתייעץ עם בעלי מקצוע רבים, ביניהם יועץ משכנתאות.

רכישת דירה ללא כל הון עצמי – חשוב לנתח ולהבין את נקודת ההתחלה שלנו מבחינה כלכלית ופיננסית

טרם החלטנו להוציא לפועל ולבדוק דרכים שונות שיוכלו להועיל לנו לרכוש דירה במדינת ישראל ללא הצגה של הון עצמי, חשוב מאוד וקריטי שנעשה את החישובים שלנו על מנת להבין מהי נקודת ההתחלה שאנחנו יוצאים ממנה. נקודת ההתחלה הזו תכלול חישובים של פרמטרים כגון – מהי ההכנסה החודשית הממוצעת שלנו? האם אנחנו לוקחים כבר הלוואות? אם כן, כמה כסף אנחנו משלמים על כל הלוואה כזאת פר חודש? האם אנחנו חיים כרגע תוך כדי שאנחנו משלמים שכירות? האם אנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו משלמים משכנתא כלשהי? מה גובה המשכנתא הנ"ל.

שאילת השאלות הללו היא לא סתם, והיא נועדה על מנת שנוכל לתפוס תמונת מצב מלאה יותר על המצב הכלכלי שלנו, ובעקבות התובנות שנבין ונגיע אליהם נוכל לדעת האם התחלת התהליך של רכישת הדירה ללא הון עצמי מעמידה אותנו בפני סיכונים כלכליים ומחייתיים אותם אנחנו מוכנים לקחת ולעמוד בסיכון.

אלו הדרכים הרלוונטיות והנפוצות כיום בהם תוכלו לבצע רכישה של נכס ללא הצגת הון ראשוני כלל

  • עזרה כלכלית והצגת ההון על ידי סיוע של בני משפחה וקרובים
  • קניית דירה ללא הון עצמי על ידי לקיחת הלוואה נוספת, מעבר למימוש המימון וההלוואה שהבנק מסכים לספק לנו
  • לקיחת הלוואה נוספת דרך קופות גמל או קרני השתלמות
  • לקיחת הלוואה נוספת דרך קרנות פנסיה
  • שקלו לקנות דירות בפרויקטים של מחירים למשתכן

בכל אופן, לא משנה באיזו דרך אתם בוחרים לקנות דירה ולקחת על עצמכם את המשכנתא, אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים אפילו חייבים לזכור הוא שאתם צריכים להבין מההתחלה איך אתם הולכים להתנהל מבחינה כלכלית. עליכם לחשב כמה כסף אתם מרוויחים ביחד, כמה הוצאות יש לכם ולפי זה לקבל את ההחלטות הנכונות, שכן לקיחת הלוואה בכאלה סכומים בלי יכולת להחזירה לאורך זמן, תכניס אתכם לבור כלכלי ממנו יהיה קשה מאוד לצאת אחר כך.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר