רישום פלילי מהו

ניווט מהיר

כשמדובר על רישום פלילי רבים נוטים להתבלבל בין המונחים רישום פלילי ורישום משטרתי. אם אדם הורשע בעבירה המוגדרת פלילית, יהיה לכך רישום פלילי. אם אדם נחקר, והחקירה נגדו הסתיימה ללא כתב אישום, עדיין יישאר תיעוד לכך המכונה רישום משטרתי. במקרה בהם הוגדר כי הנאשם אינו אשם הרישום לא נשאר. לדוגמה, במקרה שאדם נחקר והתיק נגדו נסגר ללא אשמה, לא יישאר רישום אודות המקרה. אם התיק נסגר בנסיבות אחרות, כמו חוסר של ראיות נגד אותו אדם או חוסר של עניין לציבור, אז במקרה כזה יישאר רישום משטרתי של התיק.

איך ניתן למחוק רישום פלילי?

פעמים רבות אנשים מעוניינים למחוק רישומים כלפיהם מסיבות שונות שבהם הרישום עלול להוות חסם עבורם. אם אדם גר בצפון לדוגמה, וחושש מההשלכות של רישום פלילי או משטרתי, כדאי להתייעץ עם עורכי דין פלילי בצפון ולהיעזר בו להגשת הבקשה למחיקת הרישום. המשטרה יכולה להחליט אם היא מקבלת את הבקשה או מסרבת. כמובן שככל שהבקשה יותר מוצדקת ומנומקת ישנם יותר סיכויים שתאושר, לכן חשוב ליווי צמוד של עורך דין פלילי שמכיר את הנהלים.

איך אפשר לבדוק אם קיים רישום משטרתי?

מכיוון שרישום פלילי כולל רק הרשעות, כל אחד יודע אם הוא הורשע בעברו בחקירה פלילית ואם יש לו רישום פלילי. במקרה של רישום משטרתי זה מעט יותר מורכב. יתכן שמישהו נחקר במהלך חייו מספר פעמים אבל לא בהכרח שנותר תיעוד בגלל הסיבה לסגירת התיק. עקרונית, הבדיקה של הרישום המשטרתי מתאפשרת פשוט בהגעה לתחנת משטרה, שם ניתן לבקש לקבל תיעוד מודפס של רישומים משטרתיים. זה כמובן מידע חסוי, לכן מי שמעוניין בכך צריך להגיע באופן אישי לתחנת המשטרה.

מה עושים במצב בו אנחנו מואשמים בעבירה פלילית?

יש כל מיני סוגים וכל מיני תחומים סביב העבירות הפליליות כמו למשל עבירות סמים, תקיפה של שוטר, תקיפות בנסיבות מחמירות כמו תקיפות פיזיות ואלימות חמורות, איומים מסוגים שונים, עבירות אונס, עבירות גניבה ורכוש, עבירות מחשב ועוד. אם זומנתם לחקירה במשטרה בגין ביצוע עבירה פלילית או שהוגש נגדכם כתב אישום, עליכם ליצור קשר באופן מידי עם עורך דין מקצועי המתמחה בתחום הפלילי, עם דגש על התחום שבו אתם מואשמים על פי העבירה שכביכול ביצעתם או לא ביצעתם. עורך הדין ידאג ללוות ולייצג אתכם בצורה הוגנה עם הקפדה על שמירת הזכויות המשפטיות שלכם. תפקידו של עורך הדין הוא להציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי סביב האישום באופן מקצועי ושקוף. הוא אמור לסייע ולהפחית את העונש ככל הניתן, להגיע עם הרשויות להסדרי טיעון ולנסות לסגור את התיק ללא כתב אישום. כעת, כל שנותר לכם הוא למצוא עורך דין מקצועי שייצג אתכם.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר