נהיגה תחת השפעת אלכוהול

ניווט מהיר

אלכוהול הוא שם כולל לקבוצת משקאות בעיקר (אך במקרים מסוימים גם מאכלים) שמשפיעים על הלך הרוח, המחשבה וביצוע הפעולות אצל כל אדם. צריכת אלכוהול מותרת אך ורק החל מגיל מסוים בו מדובר באדם בוגר שאמור להכיר את ההשפעות המזיקות של האלכוהול על הגוף ויידע מאילו פעולות עליו להימנע על מנת שלא יקרה מצב שבו הוא לא מבצע אותן כראוי ובשל כך הוא פוגע במישהו אחר. מבחינת חוקי התעבורה יש כללים ברורים ונוקשים בכל מה שקשור לצריכת אלכוהול לפני נהיגה וחשוב להכיר אותם. יחד עם זאת, אין ספק שההמלצה לא לשתות משקאות אלכוהוליים בכלל היא הטובה ביותר וזו שהכי כדאי להישמע לה. לא מעט קמפיינים מושמעים או משודרים באמצעי התקשורת על מנת שהנושא של נהיגה תחת השפעת אלכוהול יישאר כל הזמן בתודעה וכל אחד תמיד יידע מה לעשות כדי להימנע מנהיגה במצב זה.

 

מה קורה לגוף ולנפש אחרי ששותים אלכוהול?

הנחת היסוד היא שמי שמשתתף באירועים או סיטואציות שיש בהם משקאות אלכוהוליים וגם צריך לנהוג לפני או אחרי הוא אדם בוגר שמבין את המשמעויות של ההחלטות שהוא מקבל והוא גם יודע מה זה אומר נהיגה בשכרות ולמה היא יכולה לגרום. האלכוהול משבש את החל המחשבה, עלול לגרום לתעתועי ראייה, לסינוור או ריצוד של אורות קטנים או גדולים (מה שרלוונטי במיוחד לנהיגה בשעות הערב או הלילה) וגורם לאותו אדם להרגיש שהוא בשליטה על מעשיו ומבין היטב את הסיטואציה שבה הוא נמצא. מבחינה גופנית חום גופו יורד והוא אפילו לא ישים לב לכך. הרבה דברים לא טובים יכולים לקרות למי ששותה לשוכרה אך אין ספק שכאשר מוסיפים לעניין גם נהיגה ברכב – הרי שכבר מדובר בסכנה של ממש.

 

איך נמנעים מנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

יש לא מעט פתרונות כיום אשר בעזרתם אפשר בהחלט לשלב בין צריכת אלכוהול לבין נהיגה. ראשית – לא חייבים לשתות. כאשר מבלים עם חברים או אנשים נוספים אפשר לקבוע מראש מי יהיה זה שינהג והוא גם יהיה זה שלא ישתה משקאות אלכוהוליים. דבר נוסף ונוח מאד הוא לצאת לבלות במרחק הליכה מהבית, מה שמוריד לחלוטין את הצורך בנהיגה חזרה הביתה. כיום אפשר למצוא בפאבים רבים או מסעדות מגוון רחב של משקאות ללא אלכוהול שיכולים להשתלב על אווירה של יציאה ובילוי וכך אפשר ליהנות גם בלי שתיית אלכוהול. אנשים בוגרים שיודעים מה האלכוהול יכול לעשות יבחרו אחת מהדרכים האלה וכך כולם יחזרו הביתה בשלום, בלי לסכן את עצמם או את מי שנמצא בדרכים ביחד איתם. זו ההתנהגות הבוגרת ואחראית שנדרשת מכל אחד.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר