מחלות עור נפוצות אצל תינוקות

ניווט מהיר

תינוקות שרק נולדו לא מזמן עלולים לסבול מכל מיני תופעות בריאותיות שמקורן בהסתגלות איטית של הגוף לאוויר העולם שמחוץ לרחמה של האם. יש לא מעט מחלות או מצבים רפואיים שמוגדרים ככאלה שהגוף הקטנטן של התינוק לא מצליח להתמודד איתם ואחד המרכזים והפופולריים שבהם הוא מחלות עור. ברחם בזמן ההיריון התינוק שוחה בתוך מי שפיר, שהם נוזל סטרילי שמגן על כל ההיקף של עור הגוף ולאחר הלידה העור צריך להסתגל לאוויר העולם שאינו סטרילי ובמקומות רבים הוא אפילו מזוהם. מחלות עור נפוצות בתינוקות וידוע וחשוב לדעת על זה כדי להקל על התינוק.

 

מה עושים עם עור מגורה של תינוק?

רוב המחלות הידועות אצל תינוקות או פעוטות מתחילות בתסמינים כמו גירוי או אדמומיות. חשוב לשים לזה לב, קודם כל כדי לקבל החלטה בנוגע לפנייה לרופא עור אך גם כדי שהתינוק בעצמו לא יחמיר את המצב ויפצע את עצמו. באתר האינטרנט atopic-d.org אפשר למצוא מידע רב בנוגע לאטופיק דרמטיטיס, מחלת עור נפוצה בקרב תינוקות, פעוטות וילדים ובדרך כלל היא תהיה האבחנה שהרופא יגיע אליה לאחר שיבחן את הנגעים בעור ואת התיאורים של הורי התינוק בנוגע למה שהם רואים. קיימות כמה וכמה דרכים שהרופא יוכל להציע להם כדי להקל על התינוק שלהם.

 

דרכים להקל על מחלות עור נפוצות בתינוקות

אין ספק שכל מצב רפואי יהיה הרבה יותר מאתגר כאשר מאבחנים אותו אצל תינוק קטן. מכיוון שמחלות עור נחשבות לנפוצות בקרב תינוקות רבים הרי שאפשר למצוא הורים נוספים שהתינוק או התינוקת שלהם חווים את אותם התסמינים וכך לשתף במידע, המלצות או רעיונות. יש מקרים שבהם מדובר במחלת עור כרונית שמלווה לא רק את התינוק אלא את המשפחה כולה ולכן קבלת המלצות או מחשבות מפי מי שחווה את אותן החוויות תהיינה חשובות ובעלות ערך רב. בדומה למצבים רפואיים אחרים גם לנושא של מחלות עור קיימת קהילה שכדאי לדעת עליה ולקחת בה חלק.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר