איך מנקים עששת בשיניים ?

ניווט מהיר

עששת בשיניים היא מחלה מאוד פופולארית ולמעשה למעלה מתשעים אחוז מהאנשים יחוו אותה בשלב כזה או אחר של חייהם. שמדובר בעששת קלה, לרוב היא תעבור אחרי ביקור אצל השיננית, ניקוי עדין, צחצוח מוקפד ושימוש קבוע בחוט או קיסם דנטלי. יחד עם זאת, יש מצבים שבהם העששת היא חמורה ואף עשויה לפגוע בפה ובשיניים. מדובר במחלה שהיא זיהומית, שיכולה לעודד הרס וריקבון. היא נוצרת על ידי הצטברות של סוכרים אותם אנו אוכלים ונצמדים לחניכיים. רובד חיידקים שמצטבר, מתחיל עם הזמן לגרום לכך שהשיניים נמסות ואז נוצרת פגיעה מסיבית בחניכיים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לדעת איך מנקים עששת בשיניים.

 

מניעת עששת

ד“ר זליג רופא שיניים ממליץ על צחצוח שיניים יומיומי, עם דגש על פעמיים ביום. בנוסף, כדי למנוע עששת, מומלץ לעשות שימוש בחווט דנטלי או בקיסם דנטלי, במטרה להסיר את הפלאק שבעצם מצטבר גם בין השיניים וגם מתחת לחניכיים. אחת לחודשיים עד שלושה חודשים, חשוב להחליף את מברשת השיניים. בנוסף, יש להקפיד על ביקורים תקופתיים סדירים וקבועים, אצל רופא השיניים ואצל השיננית. ביצוע בדיקות וצילומים, מסייעת למנוע הופעה של כל מיני בעיות ודלקות בשיניים. עוד דבר שיכול לעזור במניעת עששת הוא להפחית ככל הניתן מזונות ומשקאות המכילים כמויות גבוהות של סוכרים ומלחים.

 

עשו שימוש במוצרים המכילים פלוראיד

כדי שניתן יהיה להימנע מהיווצרות של עששת, חשוב מאוד לעשות שימוש במשחת שיניים המכילה פלואוריד. תפקידו של הפלואוריד הוא בעצם למנוע התפוררות ולסייע את האימייל של השיניים. פלואוריד נמצא גם במי פה ובמים שאנחנו שותים.

 

טיפים למניעת עששת הקשורים לצריכת מזון

בעוד יש מזונות המעודדים עששת כמו חטיפים, מאפים, סוכריות גומי ושוקולדים, יש מאכלים שדווקא עוזרים להגן על השיניים שלנו מפני עששת. למשל, גבינות קשות עוזרות להגדיל את כמות הרוק והן מכילות קזאין, סידן ופוספט שעוזרים להגן על השיניים שלנו. אם אחרי ארוחה תקפידו לאכול חתיכה של גבינה קשה, תעקבו את התהליך החומצי שנוצר על ידי אכילת פחמימות.

 

איך מנקים עששת בשיניים?

כדי לטפל בעששת צריך קודם כל להסיר את הגורמים המזהמים ואת הרקמות שנגעו בזיהום. לאחר מכן, צריך לשקם את השיניים ככל הניתן. לעתים אי אפשר לשקם את השן ואז צריך לעקור ולהניח שומר מרווח, אלא אם כן מדובר בשן קבועה ואז שוקלים להחליף אותה בשתל. לפני שקובעים את התהליך הטיפולי, חשוב מאוד לשים דגש על קביעת חומרת העששת. עליכם לגשת לרופא שיניים מקצועי שיאבחן את הבעיה ויסייע לכם לקבוע את הטיפול הראוי והטוב ביותר עבורכם ובהתאם למצב השיניים.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר