תופעות לוואי של תרופות ממשפחת האופיאטים

ניווט מהיר

השימוש ברפואה בתרופות ומשככי כאבים ממשפחת האופיאטים הוא נפוץ מאוד בכל רחבי העולם שכן, בישראל ובהרבה מאוד מדינות אחרות בעולם מדובר על פתרון נפוץ למען שיכוך כאבים של מטופלים, לרבות עבור אלו שמחלימים מניתוחים מורכבים ומסובכים. בעוד כי מדובר על אמצעי יעיל למדי לשיכוך כאבים, חשוב מאוד לציין כי יש תופעות לוואי של תרופות אלו הן קשות מאוד, כאשר אלו אשר מצויים בסכנת התמכרות עלולים למצוא את עצמם בתלות שיכולה לפגוע בכל חלקה טובה בחייהם. אז מהן תופעות לוואי של תרופות אלו, כיצד מתמודדים איתן ומה עוד צריך לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

תופעות לוואי של תרופות ממשפחת האופיאטים

תופעות הלוואי השכיחות ביותר לרוב יהיו עצירות, סחרחורות, יובש בפה, הזעה, ישנוניות ועוד, כאשר בדרך כלל התחלה במינון נמוך ועליה הדרגתית מונעת את הופעתן של תופעות לוואי של תרופות אלו לצד סכנת ההתמכרות בחלק ניכר מהמטופלים. אולם, חשוב מאוד לציין כי דיכוי נשימתי זו גם תופעת לוואי שאין להקל בה ראש שכן, תרופות אלו עובדות על קולטני כאב לצד קולטנים אשר עובדים על פעולת הנשימה, כאשר במינונים גבוהים במיוחד של צריכה אכן נראה קשר ישיר לדיכוי נשימתי – כך שהתמכרות לתרופות אלו היא לא פחות ממסכנת חיים.

 

ההבדלים בין סבילות לתלות

כאשר מדובר על גמילה מאופיאטים, הרי שקודם לכן יש צורך להבין מהם ההבדלים בין שני המושגים האלו שכן, קיים בלבול מסוים בציבור בנוגע לכך. למעשה, סבילות זו תופעה פיזיולוגית שבמסגרתה הגוף מפתח התרגלות (סבילות) הדרגתית לתרופה, כך שיהיה זקוק למינון גבוה יותר על מנת לקבל השפעה זהה בחלוף הזמן. מנגד, תלות נובעת מעליה במספר הקולטנים, מה שנגרם בין היתר כתוצאה מחשיפה ממושכת לתרופות אלו. כאשר אדם מצוי בתלות, הגוף ידרוש את התרופה במקרים בהם תהיה ירידה במינון – וכתוצאה מכך יחווה תסמיני גמילה קשים במיוחד, גופניים ונפשיים כאחד, אשר יבואו בדרך כלל לידי ביטוי בכאבים וכן גם בסטרס, חרדות ודיכאון. 

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר