אטופיק דרמטיטיס מבוגרים

ניווט מהיר

אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית שמכונה גם אסטמה של העור. הכינוי דבק בה בשל התסמינים שמדמים את חוסר היכולת של העור לנשום כמו שצריך ולתפקד. תסמינים אלה יכולים להיות עור מגורה ואדמומי, גירוי וגירודים מקומיים ובמקרים חמורים אפילו נגעים אדומים וכואבים בכל מקום שבו יש עור חשוף. חשוב להבין את הדרך שבה מחלות העור תוקפות, שכן לא תמיד מצליחים להתמודד איתן בצורה יעילה ונכונה. הבעיה המרכזית היא ששטח הפנים של העור גדול מאד והוא בא במגע עם האוויר המזוהם ועם כל תנאי מזג אוויר ששורר בחוץ. מסיבות אלה אטופיק דרמטיטיס יכולה להתפרץ בכל גיל ואכן יש לא מעט אנשים מבוגרים שסובלים מהתסמינים שלה ומתופעות הלוואי שהיא גורמת.

 

איך אנשים בוגרים יכולים להתמודד עם אטופיק דרמטיטיס

בין אם המחלה מתפרצת בצורה חמורה או קלה – אין ספק שהיא מאד לא פשוטה להתמודדות אך כאשר מדובר באדם מבוגר לכל הפחות יהיה לו קל יותר להבין מה קורה לו. אדם בוגר יכול לקבל החלטה שהוא לובש בגדים ארוכים על מנת שהעור לא יהיה חשוף לתנאי מזג האוויר או לאוויר המזוהם שיש באזור מגוריו. הוא יכול לחפש רופא או קבוצה של אנשים שחווים את אותם תסמינים כמוהו על מנת למצוא את עצמו בקבוצת שווים ולחלוק עם מישהו את מה שעובר עליו. העמותה הישראלית לאטופיק דרמטיטיס היא גוף וולנטרי שמספק מידע מקצועי ומהימן על המחלה ולכן אתר האינטרנט של האגודה יכול להוות מקור בלתי נדלה למידע חשוב ולדרכים שונות להתמודד עם התסמינים ועם כל מה שהמחלה מביאה איתה. אין ספק שאדם בוגר, בניגוד לילד, יוכל לשלוט יותר בקלות בגירודים וכך לכל הפחות המצב של העור שלו לא יחמיר. כאשר מדובר בילדים הרי שהרבה יותר קשה להסביר להם את המצב והם עלולים לפצוע את עצמם בלי להתכוון לכך.

 

החשיבות של מציאת דרכי ההתמודדות הכי טובות

כיום יש לא מעט דרכים להתמודד עם התסמינים של האטופיק דרמטיטיס ומכאן החשיבות של מציאת מקורות המידע הטובים ביותר. יש פתרונות רפואיים ויש כאלה שמגיעים מהעולם של הרפואה האלטרנטיבית ולכל אדם יתאימו פתרונות אחרים על פי השקפת העולם שלו ועל פי החומרה של התסמינים שהוא חווה. המודעות האישית והעצמית חשובה מאד וברגע שאדם בוגר יודע בדיוק מה לעשות והוא מצליח לבחור את דרכי הטיפול וההקלה הכי טובות עבורו הרי שזה מה שיעשה את ההבדל. כאשר לילדים או אפילו לתינוקות יש אטופיק דרמטיטיס לפעמים קשה להם לשלוט בצורך לגרד ולא תמיד ההורים שלהם מצליחים למצוא את הפתרון הכי טוב. מכאן שלאנשים בוגרים יש יתרון גדול מאד שעוזר להם להתמודד.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר