קניית דירה

ניווט מהיר

קנייה של דירה היא לא רק עניין של מציאת מקום למגורים אלא מדובר בצעד כלכלי משמעותי מאד. מדובר בסכום הכסף הגדול ביותר שאדם מן השורה יתעסק בו אי פעם ולכן צריך להשקיע בזה לא מעט מחשבה, תשומת לב ובחינות מקצועיות מעמיקות. יש הרבה מאד מה לדעת ומה לבדוק לפני שבוחרים את הדירה, לפני שבודקים את סדר גודל המחירים וכמובן שצריך להבשיל מבחינה אישית לפני שמקבלים את ההחלטה להתקדם בתהליך. כן, חשוב מאד לדעת שמדובר בתהליך שהוא גם לא קצר ופשוט וגם יהיו מעורבים בו כמה וכמה אנשי מקצוע – עורכי דין, פקידי בנק וכיום מאד נפוץ לצרף לתהליך איש מקצוע שמומחה בתחום המשכנתאות שיהיה לצדו של הלקוח וידאג לאינטרסים שלו. לקיחת משכנתא כרוכה בהבנה של לא מעט מושגים ושל ההשלכות שלהם על כל לווה באופן אישי.

 

החשיבות של אנשי המקצוע בתהליך לקיחת המשכנתא וקניית הדירה

כאמור, יש הרבה דברים שצריך לדעת על קניית דירה ולא תמיד מי שלא בקיא בתחום הכלכלה יבין לעומק מה המשמעויות של מספרים, אחוזים או מושגים. לשם כך כדאי שיהיה לצדו יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה שיסביר לו בדיוק ולעומק כל הצעה שהוא מקבל, יבצע עבורו חישובים או סימולציות של החזרי המשכנתא לטווח הארוך וכמובן ייתן לו את ההמלצות הכי טובות. יועצי המשכנתאות עובדים עם הבנקים ובמקרים רבים גם מכירים את הסניפים השונים, מה שגם כן יכול לשחק תפקיד חשוב עבור הלקוח שלהם, שכן הם יידעו לאן הכי כדאי להגיע לקבלת הצעה בכל מצב או מקרה. חשוב להבין שיועצי המשכנתאות מתאימים את השירותים שלהם לכל לקוח בנפרד על פי המצב האישי, המשפחתי והכספי של כל אדם שפונה אליהם ולכל אחד יתאים מסלול החזר משכנתא אחר ואישי.

 

המשמעויות של ליווי על ידי איש מקצוע

יש הבדל מהותי בין הגעה של לקוח לבירור בנוגע ללקיחת משכנתא כשהוא לבדו וחסר ידע מעמיק בנושא לבין הגעה של אותו לקוח כשהוא מלווה באיש מקצוע שמכיר את התחום ויידע להסביר לו כל מושג וכל מספר בהצעה שהוא מקבל. חשוב להבין שלבנק וללקוח יש אינטרסים מנוגדים, בעיקר כאשר מדובר בעסקה המערבת סכום גדול מאד של כסף וכל שינוי קטן בשיעור או באחוז יכול להיות משמעותי ולהיות מתורגם לסכום ארבע או אפילו חמש ספרתי של כסף כאשר מדובר בפרק זמן של עשרים או שלושים שנה. ברגע שיהיה יועץ מוסמך שיבין לעומק את המשמעות של ההצעה הוא יוכל לתת ייעוץ מקצועי ומותאם אישית ללקוח שלו וכך להמליץ לו באיזה מסלול או הצעה הכי כדאי לבחור. זו החשיבות האמיתי והסיבה שאין להגיע לפגישה ללא יועץ צמוד.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר