איך אבטחת מידע תשפיע על העתיד של האנושות?

ניווט מהיר

אבטחת מידע מתחילה באנשים

בואו נגלה לכם סוד, סביר להניח שההאקרים השונים בעולם לא יצאו לחופשה ללא תשלום, או פוטרו בעקבות משברי קורונה או קיצוצים כאלה ואחרים. להפך, בשנים האחרונות הקורונה סיפקה להאקרים ולנוכלי מידע שונים קרקע פורייה והתחום שלהם רק הלך והתפתח עם הזמן. בשל כך, החשיבות של אבטחת מידע בימינו הוא תחום אשר נמצא בגדילה ובחשיבות רבה יותר מיום ליום. נתון מעניין שיחזק אצלכם את ההבנה על תחום הפריצות וההאקרים – אדם אחד כל חמישה בני אדם אשר מקבל דואר אלקטרוני אשר מכיל פישינג (מעין הונאה אינטרנטית) פותח את המייל ובכך נופל בפח של ההאקרים.

זאת בנוסף ל12 אחוזים מאנשים שלוחצים על הלינק ועל קובץ הפריצה שמצורף כמעט תמיד לדואר האלקטרוני הנ"ל. ובעקבות זאת, חשוב מאוד לעורר את המודעות של העובדים בחברה שלכם, על מנת שתגבירו את ההגברה בחברה או בעסק שלכם לפריצות אבטחה ולבעיות של גניבות מידע חשוב מאוד. ההגנה על העסק שלכם מתחילה מחינוך נכון של העובדים שלכם ומודעות גבוהה לסוגייה זו.

באתר gioraeiland.com תוכלו ללמוד עוד על אבטחת מידע בצורה מקצועית.

על אבטחת מידע והגורם האנושי של אבטחת המידע הזו

בעידן הקיים, הכללים של המשחק בתחום האבטחה הרשתית השתנה בצורה פלאית. אם בעבר התוקפים ופורצים הסייבר היו מנסות לפגוע ולתקוף חברות דרך הטכנולוגיה שבהם, אזי שכיום אנשים מבינים שהדרך הקלה ביותר לפרוץ לחברה בכירה היא דרך העובדים אשר קיימים בחברה זו. עם כך, אתם יכולים להבין כעת שהמתקפות הללו של הונאות דואר אלקטרוני באות במטרה לפגוע באנשים אשר עובדים בחברה, בעסק, או בארגון מסוים. לעתים קרובות נצפה לפגיעה שתנסה לבוא כנגד מנכ"לים בכירים בחברה, אנשי ומנהלי כספים החברה, או אפילו במקרים רבים כנגד אנשים שונים ממחלקות משאבי האנוש, על מנת לפגוע בפרמטרים כאלה או אחרים בחברה.

מבין הטקטיקות השונות הנפוצות כיום על מנת לעבוד ולפרוץ למחשבים של עובדים החברה שלכם ניתן למצוא את הטקטיקה של התחזות – הפורצים ינסו להתזות לאנשים בכירים בחברה או לבוסים של החברה, או לקולגות שעובדים בשיתוף פעולה עם אותם הנתקפים. תוך כדי ההתחזות הפורצים ינסו לבקש העברת כסף, העברה שלנו זכויות, מתן חתימות לדברים, ועוד. לתקיפות מסוג זה יש אחוזי הצלחה מאוד גבוהים לעתים קרובות, זאת בשל העובדה שהמיילים אשר נשלחים דומים בצורה גדולה ומפחידה למיילים אמיתיים שאנשים נוהגים לקבל מהבוס או מהקולגה לספסל העבודה.

דרכים להימנע כיום מהונאות דואר אלקטרוני

  • לבצע הכנות ומעין אימון אשר נועד לעלות את המודעות והידע של העובדים החברה או בעסק שלכם
  • לקבוע נהלים מחמירים ומדיניות קשוחה לתהליכים עסקיים חשובים כגון העברות כספים, חתימות על חוזים, וכיוצא בזאת
  • שימוש בפתרונות הגנה אשר נועדו להעלות את רמת האבטחה של המיילים בחברה שלכם.

איך תגנו על המידע שלכם מפני האקרים?

ובכן, יש כמה כללים חשובים שיעזרו לכם להתגונן מפני האקרים. קודם כל תיזהרו ממודעות ותנהגו בחשדנות רבה על כל הודעה שאתם נתקלים בה. בנוסף, היזהרו מהעברת לינקים, שכן העברת לינקים זדוניים היא דרך פשוטה מאוד להאקרים לפרוץ למידע. לכן, התפקיד שלכם הוא להימנע מללחוץ על לינקים שאין לכם מושג מה הם ואם הלינק מגיע ממקור שאינו מזוהה, פשוט אל תלחצו על עליו. עוד דבר שיכול מאוד לעזור זה אנטי וירוס ויצירת סיסמאות חזקות שקשה לפרוץ לכל מה שדורש סיסמא.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר