חור בכיס: מהי בזבזנות?

ניווט מהיר

ישראלים רבים או ליתר דיוק משפחות רבות בישראל, לא מצליחות לסגור את החודש. מה זה אומר הביטוי הזה לא מצליח לסגור את החודש? זה לאו דווקא אומר שהמשכורת שלי נמוכה וזה לאו דווקא מעיד על כך שיוקר המחייה גורמים לנו חודש אחרי חודש, לראות את המספרים באדום בחשבון הבנק שלנו, במקום בירוק. כלומר להיות במינוס. אז נכון, יוקר המחייה ובתחומים מסוימים המשכורות אכן נמוכות, אבל ישראלים רבים מתנהגים בבזבזנות. זה אומר שהם מוציאים יותר ממה שהם צריכים, על דברים שהם לא בהכרח צריכים. בזבזנות זה ההיפך מחסכנות ולכן, אם אתם מוצאים את עצמכם חיים בתחושה של חור בכיס ובכל חודש נאבקים במינוס ואחת לכמה חודשים או שנים מבקשים הלוואה, זה הזמן לעשות לזה סוף.

 

איך להתנהל נכון מבחינה כלכלית

כלכלה וצרכנות הוא אחד הנושאים שיותר מעסיקים משפחות בישראל. כולנו רוצים לחסוך יותר מאשר לבזבז יותר ממה שיש לנו, אבל לא כולנו מצליחים לעשות את זה. זה דורש ידע, זה דורש איפוק, זה דורש התמדה וכוח רצון. בשלב הראשון, עלינו קודם כל לקבל החלטה. לקבל החלטה שאומרת שאנחנו מוציאים כסף, רק על מה שאנחנו באמת צריכים. בנוסף, עלינו לקבל החלטה נוספת והיא שכאשר אין לנו כסף זמין, אמיתי, לא כזה שהוא על חשבון משהו אחר, אלא כסף לבזבז, אנחנו פשוט לא מוציאים את הכסף שאין לנו, בטח לא על מותרות כמו בגדים, חופשות ומסעדות.

 

עובדים עם תקציב – עושים סוף לחור בכיס

אחד הדברים הכי חשובים כדי להימנע מבזבזנות יתר ולשמור על הכסף שלכם קרוב לכיס, הוא לעבוד עם תקציב מסודר. כדי שתוכלו לעבוד עם תקציב, אתם צריכים להבין כמה כסף אתם מרוויחים בחודש וכמה כסף אתם מוציאים. זה הזמן לעשות סדר בכרטיסי האשראי שלכם ולעבור עליהם כמה חודשים אחורה. רכזו את כל ההכנסות שלכם כולל משכורות, כסף שאתם עושים באופן פסיבי, עזרה שאתם מקבלים מההורים ועוד. לאחר מכן, רכזו את כל ההוצאות שלכם. הכניסו שכר דירה, משכנתא, הלוואות, הפרשות שאתם מפרישים לקרנות השתלמות, חסכונות ופנסיה (במידה ואתם עצמאיים), הוצאות על מזון, בגדים, משחקים לילדים ועוד. לאחר מכן, שתבינו איפה הפער בין ההוצאות לבין ההכנסות, נסו להחליט איפה אתם חוסכים. מה אתם מורידים לגמרי. כל מה שהכרחי תשאירו, אך נסו להוזיל עלויות. למשל, אם אתם הולכים לסופרמרקט מסוים, תוכלו לבחור בחנות אחרת לבצע בה את הקניות שלכם כדי לחסוך כסף, או אפילו לפצל את הקנייה.

 

ועוד כמה טיפים להתנהלות כלכלית נכונה

  • למדו את הילדים שלכם לחסוך כסף מגיל קטן, רכשו להם קופה, הסבירו להם איך ההתנהלות מול הבנק עובדת ולא פחות חשוב, מגיל מסוים עודדו אותם לעבודות ברמת המסוגלות שלהם כמו בייביסיטר לתינוק של השכנה, הליכה עם כלבים בשונה בעד סכום סמלי, קליעת צמות לילדות, מכירה צעצועים ישנים בסכום סמלי ועוד.
  • חסכו לכם ולילדים שלכם לטווח הרחוק.
  • אם אתם מרגישים שאתם נמצאים בתוך בור כלכלי שאי אפשר לצאת ממנו, קחו יועץ פיננסי הביתה שיעשה לכם סדר בבלאגן.
  • אם יש משהו שחשוב לכם והעלות השנתית שלו גבוהה כמו חופשה משפחתית בקיץ, חסכו אליו למשך כל השנה.
  • בחרו לבצע את הקניות שלכם מאתרי אינטרנט משתלמים במיוחד, חפשו מבצעים, הנחות והטבות שיכולים לעזור לכם להוזיל עלויות.

 

לסיכום, התנהלות כלכלית נכונה חשובה מאוד ונגיף הקורונה הוכיח את זה לרבים מאיתנו יותר מתמיד. זה הזמן לעשות סדר בהוצאות ולהתחיל לחסוך יותר מאשר לבזבז.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר