איך להרחיק יונים? הדרכים השכיחות

ניווט מהיר

יונים הן ללא כל ספק מטרד של ממש בעת בה הן מגיעות לביקור בביתנו, זאת בעוד כי מדובר על מטרד מסוג אחר, כזה שלא קל בכלל להיפטר ממנו. בכתבה זו, החלטנו לרכז עבורכם כל מה שתצטרכו לדעת על מנת שתוכלו למצוא פתרון ליונים שלא מפסיקות לבקר בסביבה הביתית שלכם.

 

למה כדאי לחפש אחר פתרון ליונים?

כאשר אנו מדברים על הרחקת יונים, חשוב קודם לכן להבין מדוע הדבר נחוץ. ובכן, קינון של יונים עלול להביא לרעש שיכול לפגוע בכל היבט של אורח החיים שלכן, זאת בעוד כי הדבר גם יכול להביא איתו סירחון אשר נחשב למטרד גדול בפני עצמו. כמו כן, כדאי לציין כי היונים נושאות איתן מספר רב של מחלות, כאשר כל בני ביתכם חשופים אליהן – מחלות כמו דלקת כרום המוח, דלקת ריאות וכדומה. יתרה מזו, מציאת פתרון ליונים תוכל להבטיח גם כי תהיו מוגנים מפני קרציונים, שאלו בעצם הן קרציות היונים. למעשה, הקרציונים מתפשטות ברחבי הבית בקלות יחסית, מאחר ואלו חודרות את החלונות בקלות גם כאשר הם סגורים. ראוי לציין כי במקרים של התפשטות קרציונים אין די בחיפוש אחר פתרון שכן, רק שירותיו של מדביר מומחה יוכלו לסייע לכם במקרים שכאלו. 

 

דרכים נפוצות להרחיק יונים

  • רשתות – רשתות הן סוג יחסית שכיח של פתרון ליונים, בעצם מדובר על שיטה שמטרתה העיקרית היא למנוע את חדירת היונים אל חללים ברחבי הבית כמו גג הבניין, מרפסת השמש או מסתור הכביסה. ניתן להשתמש ברשת מונופיל, רשת פוליאתילן וכן גם רשת פלסטיק, כאשר לכל סוג רשת יתרונות וחסרונות ייחודיים לו בהתאם לסוג הבית בו הוא מותקן.
  • דוקרנים –  סוג נוסף ושכיח לא פחות של פתרון ליונים הוא השימוש בדוקרנים שמטרתם העיקרית היא להקשות על היונה לעמוד על גבי המשטח שלה – כך שתעזוב את מקום הקינון הנוכחי שלה ותחפש אחר מקום אחר להקים בו את הקן שלה. חשוב לציין כי באשר למציאת פתרון ליונים, לא מדובר על הדברה – אלא יותר על תהליך טכני שאמור לגרום ליונה לחוסר נוחות על מנת שזו תקים את הקן שלה במקום אחר. 
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר