מה זה טרצו ומה כדאי לדעת על זה

ניווט מהיר

טרצו הוא למעשה סוג של ריצוף שכולנו מכירים מהדירות של פעם, שחזר ובגדול בשנים האחרונות. בזכות תהליך הייצור הייחודי שלו, ריצוף הטרצו מקבל נראות ייחודית. לרוב לוקחים מלט לבן, דוחסים אותו בלחץ גבוה עם עירבוב של אבנים שונות כמו שיש ואבן טבעית, זכוכית ועוד, ומוסיפים גווני צבע שונים. לאחר התהליך הזה, משייפים את הריצוף ומשייפים אותו כך שהתוצאה שמתקבלת היא מעניינת, ייחודית ולא סימטרית. בזכות המראה הלא אחיד הזה, ריצוף זה ידוע גם בכינוי רצפת שומשום.

מה צריך לדעת אם החלטנו להתקין ריצוף טרצו?

הטרצו מגיע מאיטליה, כאשר בעבר היה זה בטון משוייף. היום יש סוגים שונים של טרצו, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי ברמת הצפיפות של האבן. בניגוד לסוגים אחרים של חיפויים, את ריצוף הטרצו לא ניתן להתקין על גבי ריצוף קיים, אם רוצים להשתמש בו חייבים להוציא את הריצוף הישן ורק אז להתקין את הריצוף החדש. את התהליך הזה עושים פעמים רבות באמצעות מדה מתפלסת, מצע מיוחד ששמים מתחת לריצוף.

 

מדה מתפלסת היא חומר גרגירי, שנוהגים לערבב עם מים ולשטח על החלק אותו מעוניינים לרצף. לאחר מגע עם מים, כאשר החומר מתייבש הוא מתקשה. מדה מתפלסת היא מאד קלה ליישור ולאיזון לאחר היציקה ולכן משתמשים בה פעמים רבות לפני הריצוף ולעיתים גם בפני עצמה. לדוגמה אם תרצו להתקין טרצו יתכן מאד והמתקין יבחר להשתמש קודם כל במצע של מדה מתפלסת. חשוב לדעת, שאריחים עשויים טרצו רגישים יחסית לרטיבות, חומרים אחרים שעלולים להכתים אותם ולהבדלי טמפרטורה, לכן לא נהוג להשתמש בהם בחדרי רחצה או בריצוף חוץ. יחד עם זאת, כשמדובר בריצוף פנים, הם מוסיפים נראות ייחודית ומעניינת לכל חלל ושווים את ההשקעה. ניתן גם להגן על הריצוף באמצעות חומרי סילר מיוחדים או במקרה הצורך להחליף את המרצפת הספציפית.

לאילו סגנונות ריצוף זה יכול להתאים?

ובכן, האמת היא שטרצו יכול להתאים לסוגים שונים של סגנונות עיצוביים, החל מעיצוב כפרי, דרך עיצוב מודרני ועד עיצוב קלאסי. גם לסגנונות עכשווים כמו הסגנון האקלקטי או הנורדי, ניתן לשלב את הטרצו בהרמוניה. בכל אופן, אם אתם נמצאים בתהליך של שיפוץ, חידוש או בניית בית, תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום החיפויים, לשלב בתהליך אדריכל או מעצבת פנים ולדאוג שהחללים השונים יהיה הרמוניים מבחינת חיפויים, ריצופים, רהיטים, תאורה, בדים ושאר אביזרים משלימים בחלל.

למעשה,  השלב החשוב ביותר ברצפת טרצו הוא שלב הליטוש ובסופו של דבר מה שאנחנו מקבלים זה משטח הרמוני, אחיד וחלק. מדובר באפקט ייחודי במיוחד. קיימת חשיבות גם לאיטום. לפני שאתם בוחרים קבלן או מומחה לריצוף, כדאי לשאול איך לתחזק את הריצוף בצורה הנכונה במטרה לשמר אותו לאורך השנים.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר