תכנית חשמל לבית- מהי ומה החשיבות שלה?

ניווט מהיר

תכנית חשמל לבית מהווה את אחת התכניות הכי חשובות בתהליך תכנון בית או דירה. למערכת החשמל בבית שלנו יש חשיבות רבה, שכן היא קשורה לאינספור פעולות שאנו מבצעים ביום יום שלנו והיא משפיע בצורה ישירה וגם עקיפה על איכות החיים שלנו. שבונים ומתכננים תוכנית חשמל חייבים לקחת בחשבון את כל הצרכים שלנו כמשפחה, תוך מחשבה גם על ההווה וגם על העתיד. אמנם רובנו נרצה שיהיו לנו כמה שיותר נקודות חשמל בבית, אבל כדאי לשים דגש גם על הנושא החסכוני, שכן ככל שיש יותר נקודות חשמל, ככה המחיר שנשלם על החשמל הנצרך עולה.

 

התייעצות

בהיותכם בונים את תכנית החשמל, כדאי להקפיד להתייעץ עם יועצים ואנשי מקצוע בתחום כמו מומחה לתכנון בית חכם, יועץ חשמל, חשמלאי, מומחה במערכות תקשורת וכיוצא בזה. גם לקבלן, למעצבת הפנים ולאדריכל חשיבות בתהליך קבלת ההחלטות בכל מה שקשור למערכת החשמל הביתית.

 

מיקומם של הדברים בבית

חשוב מאוד לשים לב לאיפה אתם הולכים למקם כל דבר ועל פי זה לבסס את התכנון. למשל, התייחסות למיקומם של רהיטים כמו מיטות, ספות, שידות, עוזרות משום שאנחנו צריכים נקודות חשמל בסמוך לכל הרהיטים הללו. גם לקריטריונים ומוצרים כמו מכשירי חשמל במטבח ובסלון, גובה משטחי העבודה במטבח, תאורה וכמות טלוויזיות יש חשיבות ונבחר את כמות הנקודות ואת המיקום שלהם על פי זה.

 

שימו לב לבית או לדירה בהם אתם מתגוררים היום ונסו להבין באילו נקודות חשמל אתם יותר משתמשים היום, איפה חסרות לכם נקודות חשמל והייתם רוצים להוסיף כמה ולא פחות חשוב, בדקו האם יש נקודות חשמל שאתם לא משתמשים בהם בכלל ואתם רוצים לבטל בבית החדש שלכם.

 

לכל חלל יש את הטיפים שלו

חשוב לבצע את התכנון בהתאם לחללים השונים בבית, שכן כל חלל דורש דברים אחרים מבחינת התכנית של מערכת החשמל. למשל, בחדר השינה שלכם כדאי לתכנן את השקעים עם מתגים כפולים, כדי שתוכלו להדליק ולכבות את האור ביום ובלילה לפני שאתם הולכים לישון בצורה קלה, נגישה ונוחה. כדאי להשאיר מקום לתאורת לילה מתאימה. במטבח עליכם יהיה לתכנן את הנקודות השונות בהתאם למכשירים החשמליים כמו התנור, המקרר, הטוסטר, הקומקום ומכונת הקפה. מכיון ובמטבח יש הכי הרבה נקודות חשמל, מומלץ לתכנן את החלל כמה שיותר מוקדם. בשלבים הבאים ניתן לחשוב לעומק גם על חדרי הילדים, שם כל נושא החשמל צריך להיות בטיחותי ככל הניתן. מצד אחד אנחנו רוצים לשמור על הילדים שלנו ולמנוע מצבים שבהם הם ניגשים לשקעים שהם קטנים, מצד שני אנחנו רוצים שתהיה התאמה לצרכים שלהם שהם יותר גדולים. מבחינת חדר האמבטיה, השקעים חייבים להיות מוגנים ממים. כאמור, יש חשיבות רבה לתכנון אופטימלי של המערכת הזו.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר