תפקידיו השונים של סטודיו לעיצוב תעשייתי

ניווט מהיר

אנו חיים באחת התקופות בהן תהליכים מואצים בצורה בלתי רגילה. למעשה, ככל שהזמן עובר, יוצאים ומומצאים להם מגוון רחב של מוצרים ושירותים שחלקם מהווים סוג של מהפכה בעולם שלנו. בכל יום מיטב המוחות עובדים במטרה ליצור מוצרים שישרתו אותנו נאמנה במגוון תחום כמו התחום הרפואי, תחום החינוך, התיירות, ענף הקולינריה והמטבח, החשמל ועוד. מי שפעמים רבות אחראי לפיתוחים הללו הוא סטודיו לעיצוב תעשייתי. ממש כמו שהתופרת לוקחת את הסקיציה של מעצבת האופנה ומביאה את הבד לכדי פריט אופנתי, כך סטודיו לעיצוב תעשייתי לוקח את הרעיון של המעצב והופך אותו לכדי מוצר מוגמר. מדובר בהליך מורכב, הדורש ידע, ניסיון, מקצועיות רבה ושימוש בטכנולוגיות מורכבות. באתר designest.co.il תוכלו לקבל מידע נוסף בנושא.

 

שלבים בפיתוח מוצר ואיפה נכנס סטודיו לעיצוב תעשייתי בין השלבים?

בכדי שמוצר יימכר, עלינו לחשוב על רעיון מנצח. ברוב התחום הקיימים יש תחרות קשה ולכן אנחנו צריכים לגבש רעיון שהוא הרבה מעבר למוצר שצריכים אותו. פיתוח מוצר כולל את השלבים הבאים.

  1. מחשבה על רעיון וגיבושו – מדובר בשלב הכי בסיסי שיש בתהליך. זוהיא התאוריה של התהליך כולו, ועדיין עלינו לגבש רעיון פרקטי למוצר שיתאים לקהל או קהלי היעד שלו, לצרכים, לחוזקות ולחולשות של אותו קהל יעד, וכמובן המוצר שלנו צריך לעמוד גם בתקציב מסוים. אחרי שחושבים על רעיון מסוים, אפשר לעבור לשלב השני בתהליך שהוא שלב העיצוב.
  2. עיצובו של המוצר – לכל מוצר בעולם יש את התפקיד שלו. בלי שהמוצר ימלא תפקיד או כמה תפקידים, אין לו מקום. עלינו לחשוב על איך אנחנו מעצבים את המוצר, גם בהיבט הפרקטי, כלומר שהוא ימלא את אותם התפקידים, אבל גם מבחינה עיצובית, שהוא יהיה נוח, נעים לשימוש, שיספק חווית משתמש טובה. עלינו לעצב מוצר שבהיבט של בחירת חומרי הגלם יהיה היגיון בין המוצר לבין הצרכים עליהם הוא נותן מענה. בדיוק בשלב הזה ייכנס לתמונה סטודיו לעיצוב תעשייתי. לאנשי הסטודיו יש את הידע והנסיון בכדי שיוכל לסייע לנו בעיצוב המוצר בצורה הטובה ביותר. עלינו לקחת את כל הקריטריונים והשיקולים בחשבון.
  3. אב טיפוס – בשלב זה אנחנו כבר בדרך לכדי המוצר המוגמר. המטרה שלנו היא להגיע למוצר סופי ולהבין בשלב זה האם יש ליקויים במוצר ומה צריך לשנות, לתקן ולשפר.

 

לסיכום, פיתוח וייצור מוצר הוא תהליך שלם הדורש ידע, מקצועיות, הבנה של התחום לעומק (הן התחום של עיצוב מוצר והן התחום הספיציפי בו המוצר אמור לתת את המענה בשלבים המוגמרים שלו). לכן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום ולקחת בחשבון את כל השיקולים. חשוב לזכור כי יש מאות אולי אלפי מוצרים שנשארים בגדר רעיון ויש גם לא מעט כאלה שהופכים למוצר מוגמר ולא נמכרים לפי הציפיות.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר