עיצוב אקלקטי – מהו ולמי זה מתאים?

ניווט מהיר

את הכפרי, המודרני, המשולב והקלאסי כולנו מכירים ואף מכירים פחות או יותר את המאפיינים של כל סגנון. לעומת זאת עיצוב אקלקטי, הוא משהו קצת יותר חדש שכבש בתאוצה את ענף העיצוב, לא רק כאן בישראל, אלא בכל העולם. אם גם אתם מחדשים, מעצבים או משפצים את הבית שלכם ממש בקרוב, זה הזמן להכיר את הסגנון הייחודי הזה. סגנון עיצוב זה לא רק עוזר לנו להוזיל עלויות בתהליכים כמו שיפוץ או בניה, הוא גם מעולה למי שאוהב לשלב בין סגנונות, כמו מודרני וכפרי, עתיק וחדשני וכיוצא בזה.

 

אז מה מאפיין את העיצוב הזה?

עיצוב אקלקטי עומד בפני עצמו, כלומר הוא לא מחוייב לאף סגנון אחר. הוא משלב בין כמה סגנונות, כמה חומרי גלם, תקופות לאורך השנים וגם צבעים ומרקמים. שעוסקים בתהליכי תכנון ועיצוב פנים בסגנון עיצוב זה, מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט כלל וכלל.

 

ידע, ניסיון ומקצועיות מאפשרים ליצור הרמוניה אבל אם לא מדייקים כאן, הבית עלול לצאת מבולגן ולא מאוזן בשום צורה. סגנון עיצוב אקלקטי מבוסס על אחידות בין מרקמים, צבעים וצורות. אם יודעים איך לאסוף בצורה קפדנית כל מיני סוגים של מוצרים ורהיטים שמייצרים בחלל עניין, כאלה שעובדים אחד עם השני, הבית יכול להיות מדוייק בצורה בלתי רגילה לטעם האישי שלנו וגם לצרכים שלנו. בנוסף, עיצוב אקלקטי מבוסס גם על:

 

  • שילוב בין כמה סגנונות יחד
  • יצירת חללים מאוזנים והרמונים
  • עיצוב עם אמירה

כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על סגנון עיצוב זה

ראשית כל מומלץ מאוד שלא לרכוש סטים אחידים בין אם אנחנו מדברים על סטים למיטה בחדר השינה, בין אם סטים של אוכל ובין אם סטים בריהוט. ברגע שאנחנו קונים סטים, אנחנו מחקים את מה שקורה בשווקים וזה מרחיק אותנו שנות אור מהעיצוב האקלקטי. שנית כל, כדאי לחשוב מבעוד מועד על הצבעים שאתם מתחברים אליהם.

 

אנשים רבים בטוחים כי מדובר בסגנון שהוא ליצני, אבל זה ממש לא כך ואם בוחרים את הצבעים בצורה נכונה, קל ליצור איזון והרמוניה. המטרה היא ללכת על כמה גוונים מאותה משפחה ולבצע את הבחירות על פי אותה משפחה. בנוסף, בבחירת האביזרים השונים, החיפויים והרהיטים, כדאי לבחור כמה סגנונות, למשל פרקט בסגנון עתיק כפרי, כיסאות ופינת אוכל מודרנית, תאורה קלאסית וכדומה. מטרה נוספת היא ליצור שכבות של מרקמים מבדים כמו וילונות, רהיטים מרופדים, כריות ומצעים.

 

תוכלו לקחת השראה ממעצבי פנים שמתחברים לסגנון הזה, להסתכל בכתבות רלוונטיות באינטרנט ואפילו לקבל רעיונות מגניבים מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. אם אתם מכירים משפחה שבחרה לעצב על פי הסגנון הזה, אפשר לקבל רעיונות ולקחת אותם לכיוון ולמקום שלכם.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר