החלפת מצבר לרכב – מתי נדע שהגיע הזמן?

ניווט מהיר

אחד הדברים שניתן למצוא עליהם הסכמה רווחת בקרב מרב האנשים במדינה – זה שכלי הרכב הפרטי הפך להיות לאחד הדברים החשובים ביותר כיום במדינת ישראל. אחת הסיבות הוודאיות לכך, זה העובדה שמדינת ישראל, היא מדינה אשר לוקה בחסר מבחינת התחבורה הציבורית שלה. במדינה שהתחבורה הציבורית שלה לוקחה בחסר, מן הראוי שכלי הרכב הפרטי יהפוך להיות משמעותית כפליים. אחד הדברים שבעלי רכבים רבים מתמודדים איתם בשגרה, זה שמירה על תקינות מלאה של הרכב שלהם. אנשים רבים, מופתעים לגלות ביום בהיר אחד כי הם צריכים לבצע החלפת מצבר לרכב. בשורות הקרובות, ריכזנו לכם מידע נוסף על החלפת מצבר לרכב, מידע שינסה לענות על השאלה – מתי צריך לבצע החלפה של מצבר הרכב?

בתור התחלה – מה זה המצבר של הרכב ומה הוא התפקיד שלו?

המצבר, הוא אחד מהחלקים הכי חשובים לתפקוד התקין של הרכב שלנו. למעשה, מדובר על החלק ברכב שאחראי על כל הפעולות החשמליות של הרכב שלנו – החל מאורות הרכב, איתות של כלי הרכב, וכמו כן הפעולה החשובה מכולם עליה אחראי המצבר – התנעה של כלי הרכב לתחילת נסיעה. מצבר טיפוסי, מחזיק מספר שנים טובות, כמובן, שהדבר תלוי בסוג המסוים של כלי הרכב, ובמידת התחזוקה שלו. לעתים קרובות, מצברים יוצאים משימוש בגלל שהשאירו אורות דולקים ברכב כל הלילה, דבר שעשוי להביא ללא כל של ספק לצורך בהחלפת המצבר. כיום, ישנן אופציות רבות להחלפת מצבר לרכב במדינת ישראל – החל מסוגים רבים של מצברים לרכב במחירים שונים, החלפת מצברים עד הבית, החלפת מצברים נס ציונה, וכיוצא בזאת. אם קמתם בבוקר ולא הצלחתם להניע את הרכב, ואתם חושדים כי מדובר במצבר, ייתכן מאוד שאתם צודקים!

טיפים שיעזרו לכם לשמור על המצבר שלכם פעיל לאורך זמן

  1. ניקוי קורוזיה – אחת למספר חודשים, כדאי לקנות בחנות לכלי רכב, חומר אשר מנקה קורוזיה. ככה אתם בעצם שומרים על המצבר שלכם פעיל ומונעים מגון רחב של תקלות.
  2. שימו לב לסימנים מקדימים שהמצבר עומד להיגמר- אחת לשלוש או ארבע שנים צריך להחליף את המצבר. לקראת סיומן של שנים אלה, המצבר כבר עשה את שלו ויש כל מיני סימנים שמראים את זה. שימו לב האם קשה לכם להתניע את הרכב. אם יש מופיעים קולות כאלה מוזרים בזמן ההתנעה, אם לוח המחוגים עמום והמזגן פועל בצורה לקויה. כל אלה מעידים על כך שהמצבר עומד להיגמר.
  3. בדיקת מים- בארץ מאוד חם בעונת הקית ולכן חשוב לבדוק את המפלס של המים. מה שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח את הפקק של המצבר ואם חסרים מים, צריך למלא מים מזוקקים.
  4. חשמלאי- במידת האפשר, כדאי מאוד להיעזר בחשמלאי ולבדוק את תקינות הרכב אחת לחצי שנה.
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר