ארגון ברית – כך תעשו זאת, בזריזות וביעילות

ניווט מהיר

ארגון ברית הוא משימה שיש לבצע ביעילות ובזריזות, מאחר שכידוע, הברית מתקיימת ביום השמיני ללידה. למרות שמדובר באירוע פשוט יחסית מבחינת ה"לוגיסטיקה" הדרושה, הוא בכל זאת מאתגר וברור שהייתם רוצים לעשות זאת היטב. כיצד? לא מסובך בכלל! הנה המידע הבסיסי שדרוש לשם כך וגם כמה טיפים מסייעים:

 

ארגון ברית – השלבים העיקריים להשלמת המשימה

אלה הדברים העיקריים שתצטרכו לתאם לקראת האירוע:

  • להחליט מה רוצים – יש מי שמקיימים שני אירועי ברית נפרדים, עם הזמנת המוהל לטקס קצר ביום ואירוע נפרד בשעות מאוחרות יותר. ההפרדה גם מקלה מבחינת הצורך להתארגן לברית בתוך שמונה ימים. את הטקס הנפרד תוכלו לארגן יותר בנחת ובלי לחץ זמן.
  • אולם – יש לבחור אולם אירועים או מקום מתאים אחר, במועד הדרוש ובשעות היום. לא חסרות אפשרויות לכך, כגון גני אירועים בצפון. חשוב לוודא, שהמיקום מתאים לכל המוזמנים. כמובן, חיפוש המלצות בנידון יהיה משמעותי. לגבי האולם, המוהל ובכלל לגבי נותני השירותים לאירוע.
  • אוכל – מאחר שמדובר באירוע פשוט יחסית, הדבר מקל גם מבחינת האוכל. מה שכן, חשוב שהוא יתאים לדרישות מיוחדות וכמובן מהיבט הכשרות. בחירה באוכל כשר, היא דרך פשוטה להבטיח שהאוכל יתאים גם לשומרי כשרות.
  • מוהל – לבחור מוהל ולתאם איתו מה אתם צריכים להביא למקום ולהכין עבורו. טיפ: אולי תרצו לרכוש ערכת מוהל חד פעמית וסטרילית.
  • הזמנות – לשלוח הזמנות למשפחה וחברים ולוודא מי מהם מתכוון להגיע.

 

במה כדאי להתמקד?

מדובר בסוג אירוע פשוט למדי, שבו לרוב לא מחפשים אולם "נוצץ" במיוחד או מוהל עם דוקטורט בנושא ברית מילה. זהו יתרון, מאחר שתודות לכך, ניתן לתת את הדגש עם היבטים אחרים. כך גם לגבי העלויות – באירועים יש לרוב אוסף הוצאות לא קטן, מצטבר. מנגד, יש "הכנסות" מהמתנות הכספיות שמקבלים מהאורחים באירוע. ברית מילה יוצאת דופן במידה מסוימת, בכך שהיא "משתלמת" במיוחד מבחינה זו. בזכות נקודות אלה, ארגון ברית מאפשר למקד את תשומת הלב בכיוונים אחרים. לבחור בין האפשרויות על פי דגשים נוספים שחשובים לכם, כמו אלה שתראו כאן בהמשך בטיפים.

 

עוד לגבי בחירת מוהל

כמובן, זהות המוהל תהיה בוודאי משמעותית עבורכם ותבחרו אותו בתשומת לב מיוחדת. מוהל חייב להיות מי שלמד את התחום, הוסמך לכך וצבר ניסיון. הוא עשוי אם כי לא חייב, להיות גם רופא. בכל מקרה, מומלץ שהוא יהיה מוסמך על ידי הוועדה לפיקוח על מוהלים (וועדה משותפת של הרבנות הראשית ושל משרד הבריאות).

 

טיפים

אלה כמה נקודות נוספות וטיפים שימושיים, שתרצו לקחת בחשבון עבור ארגון ברית:

  • תוספות אפשריות לאירוע – האם דרוש לכם גם צלם? מוזיקה? הפעלות לילדים?
  • ברית בבית – ניתן לקיים את הטקס גם בבית. במקרה זה, הדברים יהיו שונים מעט. למשל, ייתכן שתרצו להזמין קייטרינג וגם יידרשו כיסאות נוספים שסביר שאין לכם.
  • חשיבות ההתרשמות הראשונית – שימו לב לאינטראקציה הראשונית עם נותני השירותים שאליהם אתם פונים לשם ארגון ברית. אם אין לכם היכרות קודמת איתם או המלצות, ההתרשמות הראשונה עשויה לתרום לא מעט ולעזור לבחור. אולם אירועים שהבירורים מולו "צולעים" בהתחלה, עשוי להיות לא מוצלח במיוחד מבחינת רמת השירות שלו גם בהמשך. לא הייתם רוצים לגלות זאת ממש לקראת האירוע או באירוע עצמו.
  • נוחות ההגעה למקום – נקודה מאוד משמעותית. מאחר שהטקס מתקיים באמצע היום, עשויה להיות תנועה רבה בדרכים. גם מזג אוויר עשוי לעתים להפריע. האירוע עצמו קצר למדי (כשעתיים), כך שלהגיע אליו באיחור עשוי להיות מצער במיוחד.
  • כיצד נספר היום השמיני ללידה? – לפי מספר הלילות.
  • האם ניתן לדחות מועד ברית מילה? – כעקרון לא. גם לא אם זה יוצא ביום השבת, בחג או אפילו ביום כיפור. יוצא הדופן, הוא כאשר יש סיבות בריאותיות לדחיית ברית המילה. למשל חשש לצהבת.
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר