מצבר לרכב – איך בוחרים?

ניווט מהיר

בלי שידעתם אפילו, מצבר לרכב הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר בכלי הרכב שלנו למיניהם, זאת כאשר תפקידו העיקרי הוא סיוע בהנעה של כלי הרכב והתחלתו. כיצד נוכל לדעת שהמצבר שלנו לרכב התקלקל? באיזה דרך נוכל לבחור את המצבר המתאים ביותר לסוג הספציפי של הרכב שאנו מחזיקים? והאם כדאי לנו ללכת ולהתקין לבד את המצבר שלנו לרכב. כל זאת ועוד, בשורות הבאות שמובאות כאן לפניכם.

לאחר כמה זמן סביר להניח שיהיה עלינו להחליף מצבר?

במידה שאתם מחזיקים בידכם רכב הנוסע על דלק מסוג בנזין, ככל הנראה שהמצבר שלכם עתיד להחזיק בין 3 ל4 שנים, אך כמובן שלא מדובר במדע מדויק. לעומת זאת, ברכבים מסוג דיזל, המצברים צריכים לעבוד קשה יותר, ולכן, אורך החיים של מצברים ברכבי הדיזל הוא קיצר יותר, ועתיד להחזיק פרק זמן של בין שנה וחצי, לבין 3 שנים סך הכל. כיום, אין צורך לצאת מהבית כדי לרכוש מצבר, זאת כאשר ישנם שירותים רבים של רכישת מצבר עד הבית.

כיצד נדע שעלינו להחליף את המצבר ברכב שלנו?

כל תקלה אשר קשורה למערכת החשמל ברכב – אורות הרכב חלשים, ישנו קושי להתניע את הרכב, צופר הרכב חלש מהרגיל, וישרים שלא פועלים כמו שצריך, תקלה. בחלונות ועוד – מעידים על כך שייתכן כי מצבר הרכב שלכם צריך החלפה.

כיצד אוכל לבחור את הסוג שיתאים לרכב שלי?

כל רכב זקוק למצבר אחרי לגמרי, זאת בשל העובדה שכל רכב מצריך עוצמה אחרת על מנת לבצע הנעה שלו. לכל רכב יש סוג מסוים של מצבר שמתאים לו מבחינת המפרט שלו, בדרך כלל תוכלו למצוא את המידע הזה בחוברת הרכב המסבירה על הרכב לעומק, או אצל המכון הרשמי שמטפל ברכב שלך בארץ.

המצבר התקלקל אליו אפשרויות עומדות בפניי?

ברוב המכריע של המקרים, שמדובר במצבר, זו לא תקלה שאנחנו צופים אותה מראש ובהרבה מצבים זה פשוט תופס אותנו ביום בהיר אחד. בנוסף, הרבה פעמים אנחנו נהיה לחוצים בזמן ונצטרך את הרכב שלנו תקין שוב בכדי שנוכל לנסוע כמה שיותר מהר מהנקודה שבה אנחנו נמצאים. אז בעיקרון יש שתי אפשרויות. האפשרות האיטית יותר היא לקרוא לגרר או מוסך נייד ואז בעצם להמתין עד שהרכב שלנו יתוקן וזה משהו שבמקרה הטוב יכול לקחת כמה שעות טובות ובמקרה הפחות טוב, כמה ימים. האופציה היותר פשוטה, קלה ובעיקר מהירה היא להזמין חברה מקצועית המתמחה בהחלפת מצברים עד הבית או עד למקום שבו הרכב שלכם נמצא. מה שחשוב בשני המצבים הוא לבדוק שאתם מחליפים למצבר שבאמת מתאים לסוג הרכב שלכם ולצרכים שלכם, שהוא חדש כמובן ולא משומש ושיש לכם אחריות מלאה גם על ההחלפה וגם על המצבר עצמו.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר