ליסינג פרטי – האם זה משתלם?

ניווט מהיר

אם בתחילת שנות ה-2000, תחום הליסינג הפרטי עדיין היה בחיתוליו כאן בארץ, וגם לא היה נראה שהוא ממריא לאנשהו, בשנים האחרונות, הדבר השתנה לגמרי, זאת בעקבות שינויים בתהליכי מיסוי והעלאת שווי השימוש. כתב הצרכנות נתי דוידי, בחר לחקור את הנושא לעומק ולהציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של השכרת רכב דרך ליסינג פרטי. תוכלו לקרוא מידע נוסף על נתי בקישור הבא.

 

מה זה בכלל ליסינג פרטי?

ליסינג היא בעצם עסקה כלכלית, המאפשרת לקהל הפרטי לקנות רכב בצורה נוחה ויעילה. השיטה מבוססת על עיקרון החכירה לטווח הרחוק. מכיוון והשוק נמצא בצמיחה מתמדת, אם מוציאים את תקופת הקורונה מחוץ למשוואה, הלקוח הישראלי הפרטי יכול להנות ממגוון רחב של פתרונות המסייעים לו לרכוש רכב דרך עסקאות מימון. הפתרון הזה מתאים עבור קהל שלא יכול לבצע רכישה של רכב חדש במזומן או רכב יד שנייה, או עבור אנשים שלא יכולים לקחת הלוואה עבור רכישת רכב מהבנק. באופן כזה, הלקוח משלם לחברת הליסינג על הרכב בתשלומים חודשיים ובתום התקופה, הוא יכול או לרכוש את הרכב תוך ניכוי התשלומים אותם שילם, או לשדרג את הרכב בחדש יותר, או להחזירו לחברה.

 

מה היתרונות של שיטה זו?

  1. הנגשה – אנו חיים באחת המדינות היקרות בעולם ולכן כתוצאה מיוקר המחייה, אנשים מתקשים לעמוד בהוצאות הקיימות לרכישת רכב, וליסינג פרטי בעצם מנגיש את זה עבורם.
  2. גמישות בתשלומים – השיטה פועלת בדומה למודל מימוני ומאפשרת גמישות בהיבט התשלומים. כלומר, כל לקוח יכול לשלם לפי היכולת שלו, להקל על עצמו בתשלום של מקדמה או סכום סופי גבוה יותר, ואז בעצם התשלומים החודשיים לא גורמים לו להיכנס לבור כלכלי.
  3. נוחות – שיטה מימונית זו מאפשר לקהל לנהוג ברכב חדש במחיר נוח, זאת מבלי לספוג את הנזק הכלכלי כתוצאה מירידת הערך.
  4. ריבית נמוכה- לחברות הליסינג בישראל יש כוח להתמקח מול היבואנים של הרכבים, זאת משום שהן רוכשות כמות גדולה של רכבים.
  5. גמישות. בשירותים- כל לקוח יכול לבחור האם הוא רוצה לטפל ברכב בעצמו או להיעזר בשירותי תחזוקה במחירים משתלמים במיוחד.

 

למרות היתרונות הרבים, לליסינג פרטי יש גם כמה חסרונות. המהותי שבהם הוא שבעצם אנחנו לא הבעלים המלאים של הרכב, אלא רק משכירים אותו. בנוסף, לרוב נצטרך לשלם מקדמה על ההשכרה ואם לא נעשה את זה, הריבית תעלה. יש גם חברות ליסינג שמגבילות את הלקוח במספר מסוים של קילומטראז‘ לשנה.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר