שיווק דיגיטלי – איך לבנות אסטרטגייה מוצלחת?

ניווט מהיר

יותר מתמיד עסקים, ארגונים, יזמים וכל מי שרוצה להוציא החוצה את המוצרים והשירותים שלו בצורה מיטבית שתייצר תנועתיות וחשיפה, מבין כי שיווק דיגיטלי הוא דבר הכרחי. כולנו חיים בעולם דיגיטלי שעובר טרנספורמציות ומתפתח בקצב מסחרר. עסקים שלא מבינים את זה, צפויים להישאר מאחור ולהשאיר יותר מקום ובעיקר יותר לקוחות למתחרים שלהם. אם בעבר הלא רחוב, בעלי עסקים ביססו את עצמם על שיטות פרסום מסורתיות כמו עיתונות כתובה, טלוויזיה, שלטי חוצות ורדיו, היום זה פשוט כבר לא מספיק. הלקוחות שלנו שואבים את המידע שלהם ברשת ולכן בנית אסטרטגיית שיווק הפכה להיות תנאי של ממש בכדי להצליח. התחרות גבוהה מתמיד וכדי להתבלט אנחנו צריכים למנף את העסק שלנו בפלטפורמות הדיגיטליות.

 

אז איך עושים את זה?

בראש ובראשונה, עלינו להכיר קצת את העולם השיווקי ולהבין אילו פלטפורמות קיימות. seo – קידום אורגני, ppc – קידום ממומן, קידום ושיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טיק טוק, יוטיוב ואינסטגרם, פרסום באפליקציות- אלו הן רק חלק משיטות השיווק הדיגטליות. אחרי שהבנו קצת איפה הקהל שלנו נמצא, אנחנו צריכים לשבת ולתכנן אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית שתשרת אותנו לאורך זמן. לכן, עלינו להגדיר בצורה מדוייקת את המטרות והיעדים שלנו במספרים, מה שיאפשר לנו להבין לאורך תקופה מסוימת, למשל חצי שנה, כמה לידים הצלחנו להכניס, בכמה הגדלנו את אחוז המכירות שלנו, כמה עסקאות סגרנו כתוצאה מהעלאת קמפיין כזה או אחר ועוד.

מהם השלבים בבניית אסטרטגיה שיווק דיגיטלית?

בשלב הראשון עלינו לבצע אפיון מעמיק שיאפשר לנו להגדיר מהן הפלטפורמות הדיגיטליות בהן אנחנו רוצים לעשות שימוש כדי לפרסם, לשווק ולקדם את העסק שלנו, את השירותים והמוצרים שאנחנו מציעים. ניתן לעשות שימוש בפלטפורמות כמו שליחת ניוזלטרים, רשתות חברתיות, הקמת קמפיין ממומנים בגוגל, כתבות שמטרתן לקדם את האתר שלנו באופן אורגני, לעשות שימוש בבאנרים ועוד. כדי שתהליכי השיווק לא יגרמו לכך שניכנס לבור כלכלי, חשוב להגדיר את התקציב שאותו אנחנו רוצים להשקיע בשיווק באינטרנט, תוך שאנחנו שמים דגש על כל האלמנטים הקשורים לתהליך השיווק. עבודה מול תקציב תאפשר לנו לדעת בכל חודש כמה כסף אנחנו צפויים להוציא על פרסום ושיווק באינטרנט, מבלי להיכנס לחריגות. לאחר מכן, עלינו לקחת את תהליך בניית האסטרטגיה צעד אחד קדימה ובעצם להבין איך אנחנו רוצים לממש את האסטרטגיה בפועל בצורה הכי מדויקת שיש. עלינו למקסם את מה שבנינו ולהבין באופן הכי מדויק שיש איפה הקהל שלנו נמצא ומה יגרום לו להיחשף לתוכן שלנו וגם להיות מונע לפעולה.

 

המטרה שלנו היא בעצם לגרום לכך שאנחנו מצליחים לעורר את תשומת הלב של הגולשים שלנו ולכן עלינו לתכנן בצורה מאוד מדויקת וחכמה איך אנחנו רוצים לנהל את הנכסים הדיגיטליים שלנו בין אם זה אתר אינטרנט, בין אם זה עמוד עסקי בפייסבוק ובין אם חנות אינטרנטית.

 

והנה עוד כמה טיפים שיעזרו לכם למנף את תהליכי הפרסום והשיווק הדיגיטלי שלכם

  1. תהיו שונים מהמתחרים שלכם ותעלו תוכן אחר ומקורי בהשוואה למה שהם עושים
  2. תגיבו לגולשים שלכם ותיצרו איתם קשר כל הזמן
  3. תעניינו אותם עם תוכן מרתק, שונה, כזה שמעניק ערך מוסף
  4. תיצרו עניין באמצעות מבצעים ותחרויות
  5. תעלו תמונות, סרטונים
  6. אל תעשו ניסיונות על הקהל שלכם
  7. תכירו את הקהל שלכם בצורה הכי טובה ומדויקת שאפשר
  8. תיצרו שיתופי פעולה עם עסקים אחרים הנושקים לתחום שלכם באופן כזה או אחר
  9. תיעזרו במומחים לשיווק ופרסום דיגיטלי
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר