מעל גיל 50? אילו בדיקות כדאי לכם לבצע?

ניווט מהיר

שמירה על הבריאות האישית שלנו היא אחד הדברים החשובים ביותר עליהם יש להקפיד. עם זאת, החל מגיל 50 ואילך ישנן מספר בדיקות שונות שמומלץ לעשות, כאשר מדובר על בדיקות אשר יכולות להציל חיים של ממש. הגיל השלישי כאמור הוא גיל אשר מביא יחדו איתו סיבוכים רפואיים רבים, וככלל, ידוע שאחוז גבוה יותר של מחלות מתגלות בסביבות הגילאים האלה. כיצד אנחנו יכולים לחזות מחלות אשר טרם התפתחו בגוף שלנו? על אילו בדיקת מומלץ לא לפספס כאשר אנו מתקרבים לגיל 50 ולבצעם? כל זאת ועוד תוכלו למצוא בכתבה הקרובה.

CT לב – בדיקה אשר יכולה להציל חיים במקרים רבים

CT לב או בשמו העברי – צנתור וירטואלי, הינה בדיקה רפואית אשר מתבצעת בעזרת מכשירי CT חדשניים ומתקדמים, אשר גורים לכל שנוכל לזהות מחלה כלשהו בעורקים של הלב טרם התפתחות המחלה וכאשר מדובר עוד בניצנים זעירים של מחלה זו. ממחקרים רפואיים ומהמידע אשר ידוע לנו כיום, כאשר בן אדם מבצע צנתור וירטואלי אשר מתגלה כבדיקה תקינה, אזי שהסבירות של אותו האדם לפתח התקף לב במהלך 7 השנים שלאחר בדיקה זו היא נמוכה סטטיסטית בצורה מכובדת. ועל כן, CT לב יכול ממש להציל חיים.

קולונוסקופיה

מדובר על סרטן במעי הגס, כאשר מדובר כיום על אחת מהמחלות הממאירות הכי פופולאריות ונפוצות בעולם. אבחון של מחלה זו בשלבים המקדימים שלה, כלומר בחלקים טרום סרטניים של מחלה זו, מאפשרת את הטיפול הכי מיטבי במחלה זו, כאשר אחוזי ההחלמה ממנה הם גבוהים הרבה יותר עבור אנשים שגילו אותה מוקדם. בדיקת קולונוסקופיה הינה בדיקה אשר יכולה לתת לכם שקט למהלך 10 שנים מרגע ביצועה.

בדיקה גניקולוגית עם אולטרהסאונד

הגיל השלישי הוא גיל אשר מביא עמו שינויים גופניים רבים, כאשר אחת התסמינים הנפוצים של שינויים גופניים אלה היא שינוי בתקינות של השחלות והרחם אצל נשים. מומלץ בחום רב להגיע לבדיקה כזאת אחת לשנה, כאשר המטרה היא לבדוק שמערכת המין הנשית לא חוותה שינויים אשר יכולים להעמיד אתכן בסיכון ממשי.

בדיקת דם סמוי בצואה

מדובר באחת הבדיקות הכי חשובות שיש לבצע מגיל 50, לפעמים מומלץ לבצע אותה כבר מגיל 40. בדיקה זו מאפשרת לזהות האם קיים גידול מסוג סרטן מעי הגס. בשונה מקולונוסקופיה, הבדיקה איננה פולשנית והיא מתבצעת באמצעות ערכה. הבדיקה משלבת שלוש דגימות צואה אותן אוספים בצורה עצמאית ואז מעבירים אותן חזרה לבדיקת מעבדה. הבדיקה מגלה האם יש נוכחות של דם בצואה. לא מדובר בבדיקה סופר מדוייקת, אבל כן חשוב לעשות אותה, כי כל דימום בצואה דורש בדיקה, גם אם לא מדובר בגידול סרטני.

יש מחלות גנטיות במשפחה שלכם? אתם חייבים להיבדק!

גילוי עירנות חשוב מאוד שמדובר בבריאות האישית שלכם. אם אחד מבני המשפחה שלכם או יותר, סבל או סובל ממחלה מסוימת שיש להיווצרות שלה גם גורמים גנטיים, מאוד חשוב להיבדק ולבצע את כל הבדיקות הנדרשות בזמן. למשל, אם יש במשפחה נטייה לסרטן, לסוכרת, לחץ דם גבוה או נמוך מהנורמה, מחלות נוירולוגיות, מחלות נפשיות ועוד, מומלץ לבצע את המעקב הדרוש וליידע על כך את רופא המשפחה שלכם. בנוסף ובלי קשר, החל מגיל חמישים, יש להיות במעקב אצל כל המומחים הרלוונטיים ולבצע את הבדיקות הבאות:

  • בדיקות דם
  • בדיקות לחץ דם
  • בדיקה לאיתור אוסטיאופרוזיס
  • בדיקה אצל כירורג שד
  • בדיקה אצל אורולוג/אורוגניקולוג
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר