מהי מציאות מדומה ובאילו תחומים ניתן להשתמש בה?

ניווט מהיר

אם בשנים הקודמות היינו משתמשים במונח מציאות מדומה, אזי שהייחוס היחידי שיכלנו למצוא למושג הנ"ל היה לסרטי מדע בדיוני בקולנוע ובטלוויזיה. לעומת זאת כיום, מציאות מדומה הוא מושג אשר נכנס עמוק לחיים שלנו, זאת כאשר מדובר באחד הטרנדים החמים ביותר בעולם נכון לשנים האחרונות, ואנשים רבים בעולם מנסים להבין מה זה בעצם המונח הזה. אם אתם רוצים לדעת יותר לעומק מהי, ובאילו תחומים ניתן להשתמש בה כיום, הכתבה הבאה היא כל מה שהייתם צריכים.

אז מה זה מציאות מדומה בעצם?

מציאות מדומה או VR באנגלית, היא על פי ההגדרה הכי בסיסית שלה מצב וירטואלי אשר מדמה סיטואציה מסוימת, מעין הולוגרמות, זאת כאשר האדם אשר חווה אותה יחווה חוויה כמעט מלאה של אותה הסיטואציה, ללא העובדה שהוא נוכח ממש פיזית באותו המקום ובאותה ההתרחשות. משקפי VR הם הדרך הכמעט בלעדית כיום לחוות את החוויה הזו של מציאות מדומה, זאת כאשר לרוב נחווה אותה גם עם חיבור נלווה לאוזניות.

 

המציאות המדומה בסופו של דבר מתבססת על טכניקה של צילום או גרפיקה ב360 מעלות. כך בעצם האדם אשר חווה אותה יכול להסתובב לכל עבר ולהביט אל עבר כל הסביבה המדומה. כלומר, באמצעות טכנולוגיה זו אנחנו יכולים להיות בכל מקום שאנחנו חולמים עליו, אבל מבלי לצאת מהבית. אנחנו יכולים לצלול במעמקי המצולות ולגלות את העולם שמתחת לים, אנחנו יכולים לטוס אל הירח, אנחנו יכולים להיכנס אל תוך נפלאות הג‘ונגל ולבקר במגדל האייפל בפריז. אנחנו גם יכולים לקחת את זה למקומות מציאותיים של ממש כמו למשל לנהוג במכונית שאנחנו שוקלים לרכוש או לעשות סיור בדירה שאנחנו מעוניינים לקחת עליה משכנתא. אין לזה סוף ונראה שהתחום הזה רק הולך, מתפתח ומתקדם בכל יום שעובר.

מגוון שימושים כיום

בעידן הנוכחי, האופציה של חוויה מלאה של מציאות מדומה נגישה לכל אדם בצורה שהיא לא הייתה נגישה איי פעם – ניתן לחוות אותה כאמור דרך מכשירים ייעודיים לדוגמת משקפי VR, אך גם דרך טלפון חכם או מחשב אשר נמצאים בידי כל אחד מאיתנו כיום. ניתן לראות את ההשפעה והכניסה של טכנולוגיה זו תחומים רבים ומגוונים, זאת כאשר על קצה המזלג ניתן למנות את השימושים הבאים –

  • תעשיית הגיימינג והמשחקים, זאת כאשר לאט לאט אופציות המשחקים במציאות מדומה רק גדלה ומפתחת, ומדובר על טרנד שרק הולך וגדל.
  • רפואה ומדע – היום יש המון מחקרים על הנושא ואפילו התחילו להכניס את עולם המציאות המדומה לכל מיני כיוונים רפואיים. למשל, ניתן לבצע טיפולים מקיפים באנשים הסובלים מפציעות כמו פגיעות טראומה, פצועי מלחמה, אנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות מסוגים שונים, חוסר שיווי משקל, בעיות גמישות ועוד.
  • השכלה ולימוד – חברות מציאות מדומה רבות מנגישות בשנים האחרונים אופציות של למידה מרחוק באמצעות טכנולוגיה זו. עם הזמן נראה שהטכנולוגיה הזו תיכנס גם למערכת החינוך ובאמצעותה הילדים שלנו יוכלו לקבל ולרכוש מידע רלוונטי, להעשיר את הידע שלהם בצורה קלה ונוחה, לחזק את היצירתיות ולהגיע למקומות שלא חשבנו קודם לכן שהם יכולים להגיע אליהם.
  • מציאות רבודה- שני התחומים הללו הולכים יד ביד אחד עם השני ומשתלבים בכל מיני היבטים.
  • תיירות – כאמור, ניתן לבקר במקומות לפני שאנחנו מחליטים האם ליסוע אליהם או לא.
  • נדל“ן
  • רכב
  • ועוד…
בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר