האם ניתן להגיש ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

ניווט מהיר

נהגים רבים במדינת ישראל, או כאלה שמבקשים להוציא ולהתחיל בתהליך אל עבר הנפקת רישיון נהיגה, נתקלים במקרים רבים במצבים שבהם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או הרמ"ד פוסקים כי מדובר בנהג או במבקש רישיון אשר לא עומדים בתקנים הרפואיים אשר נקבעו על ידם על מנת להיות רשאים להחזיק רישיון נהיגה במדינה ישראל. מדובר על סיטואציה לא נעימה, כאשר אנשים רבים מרגישים שההחלטה נקבעה בצורה לא נכונה, וכי מגיע להם להחזיק ברישיון נהיגה במדינת ישראל. השאלה שעולה במקרים רבים הינה – האם ניתן להגיש ערעור על החלטת המכון? אז לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, אך בהחלט יש מקרים בהן ניתן להגיש ערעור.

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נתחיל בתשובה לשאלה זו – ניתן כיום במדינת ישראל לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כאשר מדובר על בקשה להנפקת רישיון או חידוש רישיון נהיגה אשר נדחתה, על ידי המכון. מדובר על תהליך בירוקרטי מסובך ומורכב, אשר מכיל תחתיו שלבים רבים ומסובכים, וההמלצה היא לשכור את השירותים של עורך דין מוסמך אשר מומחה בהליך ובשלבים השונים הכלולים, והבירוקרטיות המסועפות השונות. עו"ד דנה דוד היא עורכת דין מוסמכת אשר תבצע את ההליך לערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בצורה המיטבית והקלה ביותר עבורכם. אם אתם רוצים להקל על עצמכם ולקצר תהליכים בירוקרטיים רבים, תוכלו לפנות לעורך דין המתמחה בערעור החלטות רפואיות אותן מקבל המכון במטרה להפחית את הסיכון לתאונות דרכים.

מה התפקידים של המכון

המכון מהווה יחידה ניהולית מטעם משרד הבריאות. היחידה עוסקת בכל מה שקשור לתהליכים רפואיים תעבורתיים ותקפידה בין השאר למנוע תאונות דרכים אשר קורות בשל בעיות בריאותיות של נהגים אשר עולים על הכביש. המכון אחראי על איתור מוקדם של בעיות בריאותיות תוך ניהול מעקבים וביקורות רפואיות. מטעם המכון יש פסיכולוגית שתפקידה לאתר נהגים שעלולים לסכן את עצמם ואת הסביבה שלהם. בנוסף, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שם לעצמו למטרה לשפר את רמת העצמאות של אוכלוסיית הנכים בישראל, תוך התאמה של מגוון אמצעים ואביזרי נהיגה ייעודיים, לצד התאמת הרכבים למגבלות הרפואיות שלהם. המכון מספק ייעוצים מקצועיים לגורמים תעסוקתיים, מקדם ומפתח את תחום הרפואה התעבורתית. המכון חולל שינוי מהותי בשנים האחרונות והוא מבצע בדיקות כשירות רפואיות לנהגים, מנהל ועדות כמו ועדה להתאמת רכב וועדת הערר מטעם המכון. בנוסף, המכון הרפואי מבצע בדיקות רפואיות עבור נהגים שהופנו דרך גורמים עם רמת סמכות גבוהה.

 

מהם השלבים השונים של ערעור על החלטת המכון

  • כדי לשמור על צנעת הפרט, ועדת הערעור מטעם המדינה, והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע העברה של ההמלצה הרפואית, או ההמלצה הכללית של האדם אשר מערער על ההחלה למשרד הרישוי.
  • הנבדק, או הרופא המוסמך אשר מטפל בו יכולים לקבל לידם את כל הסיבות, הנימוקים, ועוד אשר קשורים להחלטה ומנמקים את הסיבה הנ"ל.
  • כדי לקבל את כל המסמכים הרלוונטיים, הנבדק או הרופא מטעמו צריכים לבצע שליחה של מכתב בקשה מסודר לקבל כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לנושא זה, כאשר ישנו זמן מוגדר בו המכון יכול להחזיר או לא להחזיר תשובה על המכתב הנ“ל.

ניתן לקבל מידע נוסף לגבי התהליך באתר האינטרנט של משרד הבריאות.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר