מתי צריך ללכת לטיפול שיננית?

ניווט מהיר

שגרת התחזוקה של השיניים שלנו היא אחד מהדברים החשובים ביותר מבחינת בריאות הפה שאנחנו יכולים להקפיד עליו. אנשים נוטים לחשוב כי שגרת התחזוקה של השיניים שלנו מסתכמת בצחצוח שיניים מספר פעמים ביום, אך מדובר בטעות נפוצה בקרב אנשים רבים, שכן שגרת תחזוקת השיניים שלנו מורכבת כאמור גם מצחצוח שיניים שגרתי, אך גם מטיפול שגרתי אצל שיננית. טיפול קבוע אצל שיננית מוסמכת הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאנשים נוטים לשכוח ולא לקחת בחשבון, במאמר הקרוב נשפוך אור אשר מכיל מידע רלוונטי על שגרת הטיפול הטובה ביותר.

מהי התדירות הנכונה ביותר למפגש אצל השיננית?

אחת השאלות הנפוצות ביותר אשר חוזרת על עצמן בקרב אנשים רבים היא בדבר התדירות המומלצת לטיפול אצל שיננית, או אצל רופא שיניים ברעננה. כאמור, אין תדירות קבועה עלייה ניתן להמליץ לכלל בני האדם שכן התשובה לשאלה זו משתנה מבין מטופל למטופל, כאשר ישנם קריטריונים שונים אשר עשויים להשפיע על התשובה לשאלה זו:

  • מפגש אשר נועד לתחזוקה וניקוי שגרתי של השיניים
  • מפגש לאור מצבור גדול של אבנית, או במצב שבו יש דלקת חניכיים
  • מפגש אשר נקבע לאחר הפנייה דחופה של המטופל לשיננית על ידי רופא השיניים שלו

באופן כללי, מומלץ לבצע טיפול כזה כל שישה חודשים.

מהי החשיבות של הטיפול?

כפי שצוין בפסקה הראשונה, המפגשים הם חשובים ביותר וקריטיים עבורכם, זאת בשל העובדה שמדובר בעצם בטיפול מונע. אנשים רבים נוטים לבצע השוואה בין הטיפולים שהם מבצעים אצל רופא השיניים שלהם, לבין הטיפולים שהם מבצעים אצל השיננית שלהם, אולם מדובר בטעות נוספת אשר נפוצה בקרב אנשים רבים. בסופו של דבר, מדובר בסוגים שונים של טיפולים, כאשר אין באמת סיבה להשוות בין הסוגים הללו של הטיפולים. יתר על כן, טיפול אצל שיננית וטיפול אצל רופא שיניים משלימים לעתים קרובות אחד את השני, ורופא השיניים שלכם עשוי להיות בקשר רפואי עם השיננית שלכם, וכך גם להפך. במקרים רבים כאמור, רופא השיניים יהיה זה שיפנה אתכם אליה.

איך לבחור שיננית לטיפול בשיניים באופן תקופתי?

בעיקרון, יש לנו כמה אפשרויות. אפשרות אחת היא לפנות לקופת החולים בה אנחנו חברים ואז לקבוע תור. בדרך כלל, נוכל ללכת לטיפול בסמוך לאזור המגורים שלנו, אבל החיסרון שבבחירה הזו היא שברוב המקרים נצטרך להמתין לא מעט זמן לתור, ולכן שווה לשריין את התורים שלכם כמה חודשים מראש. אופציה נוספת, היא לגשת לשיננית באופן פרטי. כל מה שצריך לעשות הוא לחפש מרפאת שיניים פרטית המעניקה טיפולים אלו ושם לבצע את הטיפול. יש סיכוי שתקבלו תור זמין בהתאם לצרכים שלכם, רק שהמחיר שתשלמו, לרוב יהיה גבוה יותר. חשוב לבחור שיננית מקצועית, יסודית, עם ניסיון בתחום.

 

לסיכום, יש חשיבות רבה לשמירה על בריאות הפה והשיניים שלנו. בין הטיפולים הכי חשובים שעלינו לבצע ולהתמיד כל כמה חודשים הוא טיפול שיננית. במהלך הטיפול, במידה ויש דימום או תסמינים אחרים, יכולה השיננית להבין האם קיימת בעיה נוספת המצריכה בדיקה אצל רופא שיניים מקצועי. בחלק מהמרפאות תוכלו מיד בסיום הטיפול לגשת לרופא השיניים שיבדוק אתכם ואף יבצע צילומים במידה הצורך. שמרו על בריאות הפה והשיניים שלכם לאורך השנים, שיניים בריאות ונקיות משפרות את איכות החיים שלנו ומפחיתות את הסיכוי לבעיות בריאותיות בהמשך הדרך.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר