בונים בית – הנה 5 טיפים לבית מושלם!

ניווט מהיר

אז החלטתם להגשים את החלום שלכם ולבנות את ביתכם. מדובר באחת ההחלטות הכי מהותיות ומשמעותיות שכנראה קיבלתם בחיים שלכם. יחד עם זאת, יש המון דברים שצריך לדאוג להם כמו למשל בחירת בעלי מקצוע כמו אדריכל, מודד מוסמך וקבלן מבצע, החלטות לגבי סוג הבניה כמו למשל בניה קונבנציונלית או ירוקה, האם הבית יהיה רגיל או חכם ועוד. אז הנה 5 טיפים שיעזרו לכם כשאתם בונים בית לבנות את הבית המושלם!

 

השקיעו בבידוד ובאיטום של הבית

מכירים את המושג נוחות תרמית?. מדובר במושג סופר חשוב שמדברים על בניית בית פרטי. שנוח לנו מבחינה תרמית, זה אומר שלא חם לנו ולא קר לנו מדי. זה אומר שנעים לנו. אם נעים לנו אז אנחנו לא צריכים להדליק מזגן או חימום וככה לא רק שנעים לנו, אלא אנחנו חוסכים המון כסף בטווח הקצר והרחוק. בנוסף, אנחנו גם מייעלים תהליכים אנרגטיים ושומרים על הסביבה שלנו. לכן, חשוב מאד להשקיע בבחירת מערכת מתקדמת גם בהיבט של איטום וגם בהיבט של בידוד. יכול מאוד להיות שתצטרכו במקביל לברר על חברה מקצועית המתמחה בביצוע עבודות בגובה, אך מדובר בהחלטה משתלמת מכל ההיבטים. היום יש חומרי גלם מתקדמים מאוד אותם משלבים בתהליך הבנייה מה שבעצם עוזר לנו לשמור על המבנה לאורך השנים, להימנע מתהליכי תחזוקה מורכבים ולהפחית את הסיכוי לבעיות כמו רטיבות, נזילות וליקויים נוספים.

 

בונים בית חכם

אז כבר הזכרנו במילה מקודם את המושג בית חכם. למעשה, גם הבחירה הזו תסייע לחסוך לכם המון כסף בהיבט של צריכת חשמל חכמה יותר. אבל וזה אבל גדול, זה הרבה מעבר לזה. תחשבו שאתם לא צריכים להדליק את דוד החשמל שאתם מגיעים הביתה, אלא מחכים לכם מים חמים בכל פעם שאתם מעוניינים להתקלח. תדמיינו שהתריסים יורדים בעצמם בדיוק בשעה שכולם הולכים לישון. זו המשמעות של בית חכם. כל מכשיר חשמלי מתפעל את עצמו בהתאם להגדרות ולצרכים שלכם. אתם מגדירים את הפעילות של כל מכשיר לפני כן כמובן ודואגים שהמוזיקה תנעם לכם, שהתאורה תהיה בדיוק כפי שצריך בהתאם לאווירה ושהטמפרטורה בבית תהיה מושלמת.

 

התאימו את הצמחייה לתנאים הדמוגרפיים

אמנם לא מדובר בתהליך בנייה קלאסי ובכל זאת, כן כדאי להשקיע מחשבה בנושא הזה. בין אם יש לכם גינה גדולה או קטנה, כדאי לבחור חברה מקצועית או גנן מומחה. אלו יקחו את הנתונים הדמוגרפיים כלומר המיקום של הבית לצד כיוון השמש והרוח בהתאם למיקום של הגינה. לפי זה הם יוכלו להתאים את העצים, הפרחים ושאר הצמחייה כדי שאלו ישרדו בכל התנאים הרלוונטיים ותידרש כמה שפחות השקיה. בנוסף, כדאי לבחור צמחים שמתאימים לכמות הזמן שיש לכם. אם אתם נוסעים הרבה, שווה להשקיע במערכת השקיה חכמה גם כן.

 

האם נדרש יותר ממפלס אחד?

אנשים רבים ממהרים לבנות בית עם כמה מפלסים. העניין הוא שזה לא תמיד כל כך חכם. למה? משום שלא תמיד באמת צריך את זה. האמת היא שלבניית בית פרטי עם מפלס אחד יש מגוון רחב של יתרונות כמו למשל הנוחות והקרבה של הכל אחד לשני, בית כזה נחשב לבית הרבה יותר בטיחותי לילדים קטנים וגם אם רוצים לחשוב על הזקנה, הרבה יותר לאנשים קשישים להתנהל במפלס אחד על פני ירידה ועלייה במדרגות כל הזמן.

 

ועוד טיפ אחד ששווה לאמץ!

הכינו רשימת צרכים, תכננו ובנו את הבית בהתאם לצרכים שלכם, לאופי שלכם, לדברים שאתם אוהבים!

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר