מה נחשב מעשה מגונה ומה קובע החוק בנידון?

ניווט מהיר

מהו מעשה מגונה?

על פי חוק, מעשה מגונה הוא באופן עקרוני מעשה אשר מכוון לשם גירוי, סיפוק, או ביזוי של בן אדם מבחינה מינית. גם מעשה אשר נראה לכאורה כמעשה תמים, יכול להבחן ובהתאם לנסיבות השונות הוא יכול להיות כלול בקטגוריה של מעשים מגונים. על פי החוק במדינת ישראל, מעשה מגונה הוא מעין עבירה על פלילית על החוק, כאשר העונש על מעשה כזה במדינה ישראל הינו מאסר, אשר בהתאם לנסיבות מסוימות יכול להגיע עד לבערך 10 שנות מאסר. מעשה מגונה נחשב גם כן להטרדה מינית, זאת כאשר ישנם קווי דמיון רבים בין השניים. אדם אשר חווה מעשה כזה יכול להגיש תביעה לבית משפט במדינת ישראל, זאת כאשר הוא יכול להגיע לפיצויים כספיים רבים.

מידע רלוונטי נוסף על מעשים מגונים

כפי שנכתב בפסקה הקודמת, מעשה מגונה הוא מעשה אשר נעשה לשם ביצוע של גירוי, סיפוק, וביזוי מבחינה מינית. יתר על כך, אין צורך ממשי שהמטרה לשמה בוצע המעשה הוגשמה, אלא טיבו של המעשה מספיקה במקרים רבים. גם כאשר המעשה נראה תמים או כאשר מדובר על בעילה אסורה בהסכמה הוא יכול להיחשב מעשה מגונה, זאת כאמור בהתאם לנסיבות השונות בהם הוא בוצע. במדינת ישראל חל במהלך השנים האחרונות שינויים תרבותיים רבים בכל הסוגייה הזאת של מעשים מגונים והטרדות מיניות.

תנועות שונות קמו בארץ ובעולם על מנת לחזק את המודעות ולשנות את החוק והתרבות אשר קיימת בימנו בכל הנוגע להטרדות מיניות ומעשים מגונים. תנועות אלו באו במטרה לעודד אנשים לחשוף את הסיפור האישי שלהם, לעודד חשיפה של מעשים מגונים והטרדות אשר בוצעו, על מנת להגדיל את אחוז האנשים שמדווחים לבתי המשפט על מעשים מגונים והטרדות מיניות, זאת על מנת לשנות את התפיסה התרבותית כנגד מעשים מגונים במדינת ישראל. יתר על כך, מפורסמים רבים, מובילי דעת קהל, ואפילו פוליטיקאים ואנשים מכובדים בארץ לקחו יד בתרבות החדשה שקמה, זאת כאשר כיום אנו יודעים על מקרבים רבים של הטרדות מיניות ומעשים מגונים, לא כמו בעבר.

דוגמאות קיימות לסוגים של מעשים מגונים

  • מגע פולשני בחזה
  • ליטוף של הישבן או אזורים מיניים אחרים בגוף
  • נשיקה בעלת אופי מיני, אשר על פי הנסיבות בהן היא התקיימה היא הופעת להיות מעשה מגונה
  • אוננות וקיום יחסי מין במקומות ציבוריים ובפרהסיה
  • חיבוק מטריד בעל אופי מיני, אשר כולל הצמדה של איברים אינטימיים. חיבוק שכזה יכול להיחשב במקרים רבים מעשה מגונה גם במקרים בהם הוא לא התקיים בקונטקסט מיני, אלא כאשר הסיטואציה שבה הוא התרחש הייתה לא נעימה או פוגענית עבור האדם אשר סבל ממנה. במקרים כאלה המעשה יחשב גם כן מעשה מגונה.

נחשפתי למצב של מעשה מגונה – מה עליי לעשות?

זה מאוד תלוי באופי המקרה. אחת התופעות היותר מוכרות שאנשים מעידים עליהן היא כל מיני סוטים ואנשים הנמצאים ברחוב, מתצפתים על גני ילדים או מטרידים אנשים אחרים ברחוב בכל מיני התנהגויות בעלות אופי מיני. במקרים כאלה, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להתקשר 100 באופן מיידי למשטרה כדי שהאדם הזה ייתפס או לפחות יורחק מהמקום כמה שיותר מהר. במקרים אחרים, יש כל מיני אפשרויות שאפשר להיעזר בהן כמו גורמים או עמותות שעוזרות ומכווינות במקרים כאלה. בכל אופן, חשוב שלא לתת למעשים מגונים מקום בחברה הישראלית, לגנות את זה בתוקף ולפנות לגורמים מוסמכים כדי שהבעיה תיפטר מהשורש.

בטוח שיעניין אותך גם:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
פופולרי באתר